Klienditeekond Teenindust toitlustusettevõttes vaadeldakse kui klienditeekonda, mis hõlmab kogu ajaperioodi alates kliendi esimesest kokkupuutepunktist või kontaktivõtmisest ettevõttega kuni tema eemaldumiseni ettevõtte teenindussuhtluse mõjuväljast. Klienditeekonna toitlustusteenuste pakkumisel võib jagada järgmistesse etappidesse: - Päring - koduleheküljega tutvumine, laudade broneerimine interneti teel, telefonile vastamine, pakkumise võtmine, läbirääkimine, tellimuse kinnitamine.
- Vastuvõtt - klientide tervitamine, lauda juhatamine, menüüde ulatamine.
- Tellimuse vastuvõtmine ja klientide nõustamine - toitude ja jookide tutvustamine, soovitamine.
- Jookide ja toitude serveerimine.
- Arveldamine - küsimine koos või eraldi maksmise kohta, arve vormistamine, sularaha- ja kaardimaksetehingud, voutšerid.
- Klientide ärasaatmine - tagasiside küsimine, klientide tagasikutsumine ettevõttesse.
- Järeltegevused - info saatmine uute teenuste ja toodete kohta, tagasiside.
Joonis 9.1. Klienditeekond
Iga klient ootab head teenindamist, kõrget teeninduskultuuri. Tema kogetav teenindamiskvaliteet oleneb neljast põhitegurist: - tehnilisest kvaliteedist (asukoht, ruumide sisekujundus, toidu kvaliteet, laudade eelkatted jne);
- tegutsemise kvaliteedist (teenindajate professionaalsusest, sõbralikkusest, kliendi probleemide lahendamisest jne);,
- teistest klientidest;
- kaudsetest teguritest (juhtimiskultuurist, koostööpartneritest jne).
|