Klienditeekond

Teenindust  toitlustusettevõttes vaadeldakse kui klienditeekonda, mis hõlmab kogu ajaperioodi alates kliendi esimesest kokkupuutepunktist või kontaktivõtmisest ettevõttega kuni tema eemaldumiseni ettevõtte teenindussuhtluse mõjuväljast. Klienditeekonna toitlustusteenuste pakkumisel võib jagada järgmistesse etappidesse:

  • Päring - koduleheküljega tutvumine, laudade broneerimine interneti teel, telefonile vastamine, pakkumise võtmine, läbirääkimine, tellimuse kinnitamine.
  • Vastuvõtt - klientide tervitamine, lauda juhatamine, menüüde ulatamine.
  • Tellimuse vastuvõtmine ja klientide nõustamine - toitude ja jookide tutvustamine, soovitamine.
  • Jookide ja toitude serveerimine.
  • Arveldamine - küsimine koos või eraldi maksmise kohta, arve vormistamine, sularaha- ja kaardimaksetehingud, voutšerid.
  • Klientide ärasaatmine - tagasiside küsimine, klientide tagasikutsumine ettevõttesse.
  • Järeltegevused - info saatmine uute teenuste ja toodete kohta, tagasiside.

Joonis 9.1. Klienditeekond

Iga klient ootab head teenindamist, kõrget teeninduskultuuri. Tema kogetav teenindamiskvaliteet oleneb neljast põhitegurist:

  • tehnilisest kvaliteedist (asukoht, ruumide sisekujundus, toidu kvaliteet, laudade eelkatted jne);
  • tegutsemise kvaliteedist (teenindajate professionaalsusest, sõbralikkusest, kliendi probleemide lahendamisest jne);,
  • teistest klientidest;
  • kaudsetest teguritest (juhtimiskultuurist, koostööpartneritest jne).
 

 
 

Toitlustuse alused