4. juhtum

Väär teeninduskeel ja -käitumine

Klient küsib müüjalt rõõmsalt:” Tere! Teil on alati väga maitev kohupiimatort. Kas teil seda täna ka müügis on?”

Müüja külmalt: „Kõik on väljas”

Klient nõutult: „Ma kahjuks ei näe seda”

Müüja resoluutselt: „Ju siis täna ei tulnud”

Klient veelgi nõutumalt: „Aga mida te mulle soovitaksite?”

Müüja karmilt: „Meil kõik head!“

Klient lahkub ostu tegemata

Sobiv teeninduskeel

Klient küsib müüjalt rõõmsalt:” Tere! Teil on alati väga maitev kohupiimatort. Kas teil seda täna ka müügis on?”

Müüja vabandavalt: „Mul on väga kahju, aga seda torti täna ei tulnud. Aga kas ma võiksin teile midagi muud pakkuda?”

Klient nõutult: „Aga mida te soovitaksite, mis oleks vähemalt sama hea?”

Müüja näitab kliendile kahte torti, selgitades asjatundlikut: „Need kaks on maitselt, omadustelt ja hinnalt küllaltki sarnased sellele kohupiimatordile. Ma usun,et need meeldiksid teile, kliendid on ka väga kiitnud”

Klient valib soovitatud tortidest ühe ja sõnab: „Tänan väga soovitamast. Tortide valik on nii suur ja väga raske on ise otsustada.”

Müüja lahkelt: „Tore, et saite meelepärase. Mida võiksin teile veel pakkuda? Meil tuli täna üht uut plaadikooki, mida tegijad ise väga kiitsid.”

Klient rõõmsalt: „Aga ma võtangi seda ka, oleksin peaaegu unustanud, et pidingi veel ka kooki ostma. Tänan meelde tuletamast.”

Veel üks variant (klient muutub toetavaks, sest teenindaja kasutab toredat teeninduskeelt)

Klient küsib müüjalt rõõmsalt:” Tere! Teil on alati väga maitev kohupiimatort. Kas teil seda täna ka müügis on?”

Müüja vabandavalt: „Mul on väga kahju, aga seda torti täna ei tulnud. Aga kas ma võiksin teile midagi muud pakkuda?”

Klient pahuralt: „Poed kaupa täis, aga kunagi seda pole, mida vaja on.”

Müüja sõbralikult: „Nii see vahel on jah. Aga ma näitan teile - need kaks torti on maitselt, omadustelt ja hinnalt küllaltki sarnased sellele kohupiimatordile, mida teie soovisite. Äkki sobivad?”

Klient rahulikumalt kui enne: „ No eks ma pean midagi võtma. Andke mulle siis see roosidega, palun”

Müüja: „Palun! Tore, et see teile sobis. Ma kohe seon karbi nii, et teil mugavam kanda oleks.”

Klient lahkelt: „Tänan väga. Ongi tore midagi uut proovida”

Müüja sõbralikult: „Palun ja külastage meid jälle!”


? Kuidas veel saaks öelda nii, et suhtlus oleks korrektses teeninduskeeles?

 

 
Teeninduskeel