10. juhtum

Väär teeninduskeel ja -käitumine

Reisija soovib linnaäärses liinibusside plaanijärgses peatuses väljuda. Ta pöördub bussijuhi poole: „Palun, kas te teeksite siin peatuse?”

Bussijuht ei lausu sõnagi, aga peatub soovitud peatuses.

Klient palub: „Palun, kas ma saaksin pagasiruumist kätte oma kohvri?”

Bussijuht käratab: „Pagasiruumi teen lahti ainult lõpppeatuses. Miks te oma kohvri sinna panite kui varem väljuda tahtsite?”

Reisija palub alandlikult: „Ehk te siiski oleksite nii kena ja annaksite mu kohvri siin kätte?”

Bussijuht loivab bussist välja, avab demonstratiivse hoiakuga pagasiluugi ja jääb selle kõrvale seisma.

Klient (naisreisija) upitab oma kohvrit võtma.

Bussijuht käratab: „Kas kiiremini ei saa!”

Sobiv teeninduskeel

Reisija soovib linnaäärses liinibusside plaanijärgses peatuses väljuda. Ta pöördub bussijuhi poole: „Palun, kas te teeksite siin peatuse?”

Bussijuht ütleb lahkelt: „ Teen ikka, miks siis ei tee”

Klient palub: „Palun, kas ma saaksin pagasiruumist kätte oma kohvri?”

Bussijuht sõnab. „Meil on küll selline reegel, et pagasiruumi võime avada vaid lõpppeatuses, sõidugraafik on nii pingeline. See reegel on ilmselt selleks, et aega kokku hoida. Aga saab ikka...”

Bussijuht peatab bussi, astub kiiresti bussist välja ja avab pagasiruumi ning tõstab reisija kohvri kõnniteele. Enne bussi sisenemist ütleb ta: „Kena kohalejõudmist!

Klient lisab omalt poolt rõõmsalt: „Tänan ja head reisi!”

Veel üks variant

Reisija soovib linnaäärses liinibusside plaanijärgses peatuses väljuda. Ta pöördub bussijuhi poole: „Palun, kas te teeksite siin peatuse?”

Bussijuht ei lausu sõnagi, aga peatab bussi soovitud peatuses.

Klient palub: „Palun, kas ma saaksin pagasiruumist kätte oma kohvri?”

Bussijuht astub sõnatult bussist välja, avab pagasiruumi, tõstab reisija kohvri kõnniteele ning astub sõnatult tagasi bussi... Selline on tema „teeninduskeel.”


? Kuidas veel saaks öelda nii, et suhtlus oleks korrektses teeninduskeeles?


 

 
Teeninduskeel