Kalkulatsioonikaardi koostamine > Mõisted > Müügihind

 
 
 

Müügihind

1 portsjoni müügihind on hind, millega seda toitu selles toitlustusettevõttes müüakse.

Müügihind sisaldab käibemaksu, mis on 20%.

Müügihind peaks olema ümardatud võimalikult täiskroonidesse, et ettekandja ei peaks arvlema sentidega, mis kiirendab arvlemisprotsessi.. Näiteks prae maksumus võiks olla 148,00 krooni.

 Müügihinna kujundamiseks kasutatakse erinevaid meetodeid:
 Kulukeskne hinnakujundus
 Nõudluskeskne hinnakujundus;
 Konkurentsikeskne hinnakujundus.
See tähendab, et müügihinna kujundamisel lähtutakse kas kulutustest, sihtrühmast või turusituatsioonist. Kulukeskses hinnakujunduses lähtutakse toote omahinnast. Müügihinna kujundamiseks arvutatakse esmalt toidu omahind. Sel juhul kujundatakse toidutoote või teenuse müügihind selliselt, et omahinnale lisatakse juurdehindlus. Juurdehindlus ei pruugi kõigil menüüs olevatel toodetel olla ühesugune. Keskmine müügikate on 60% ja 70% vahel, mis tähendaks omahinna korrutamist umbes 3- 4-ga. see tähendab, et koefitsient 3,0, kui soovite müügikatet 60% ja kui soovite müügikatet 70%, siis peaks omahinna korrutama 4-ga ehk koefitsient 4,0.

Toiduportsjoni müügihinda arvutatakse järgmiselt:
müügihind= toiduainete maksumus (omahind) (ilma k/m-ta) + juurdehindlus+ käibemaks 20%

 

 

 

 
 

 

Kalkulatsioonikaardid
 

Home