Avaleht > 4. Efektiivne õppimine > Õppemeetodid
 
 
 

Õppemeetodid



Õppemeetodeid tuleb vaadelda ühelt  poolt õpetamise meetoditena ehk õpetusmeetoditena, teisalt õppimismeetoditena. Õpetaja sobitab õppeülesandeid rakendades õpetusmeetodid õpilaste õppimisega st leiab  iga õppeülesandega töötamiseks õpilastele sobivad õppimismeetodid.

Õppetervikute (moodulite, mooduli teemade, alateemade jne) rakendamisel kasutatakse kutsealases koolituses nii traditsioonilisi kui ka kaasaegseid,  õpetajakeskseid ja õppijakeskseid õppemeetodeid. Meetodi valik  sõltub õppeülesandest. Õppeülesandega töötamine nõuab enamasti paljude õppemeetodite kooskasutamist. Rõhk on õppijaid aktiveerivatel õppemeetoditel (rühmatööd, projektid, rolli- ja firmamängud, dramatiseeringud jne), mille kasutamisel tähtsustub:

  • rollide jaotamine õppeülesande täitmiseks; 
  • aja-, inim- ja teiste ressursside arvestamine; 
  • õppeülesande täitmise planeerimine õppijate ja õpetaja ühistegevuses; 
  • refleksioon õppeülesande täitmise käigus saavutatud kordaminekutest ja vigadest;
  • vastuse otsimine küsimusele, miks ja kuidas jõuti konkreetsele tulemusele jne.

Kasutatavad õppemeetodid peavad võimaldama õppijate kutsealaste oskuste  kõrval arendada õpioskusi:

  • peegeldava ja aktiivse kuulamise ning mõttega lugemise oskust
  • mälutehnikat
  • tekstiloome- ja kõnelemisoskust

 Kasutatavad õppemeetodid peavad võimaldama õppijal arendada oma võtmeoskusi:

  • olukordade analüüsimise ja analüüsi tulemuste sünteesimise oskust
  • kriitilise, loogilise, abstraktse ja kujundliku mõtlemise oskust
  • vastuolude, probleemide ja nende erinevate  lahendamisviiside nägemise ning probleemide lahendamise oskust
  • informatsiooni talletamise,  loomise, edastamise ja tõlgendamise oskust
  • koostööoskust
  • vaimse ja füüsilise tervise  eest hoolitsemise oskust
  • planeerimise ja otsustamise oskust
  • oskust õppida enda ja teiste vigadest

Alammenüü

 
Home Design By Dotcomwebdesign.com Powered By CMSimple Home

Sissejuhatus õpingutesse