6. Elukestev õpe, erialane enesetäiendamine
Elukestva õppimise tähtsust Euroopas ei saa alahinnata. Majanduslik
suutlikkus sõltub üha rohkem kvalifitseeritud tööjõust, mis on
suuteline kohanema uute tehnoloogiate ning tööviisidega. Meie
suutlikkus toimida demokraatliku ja tolerantse ühiskonnana nõuab
kodakondsuse ning võrdsete võimaluste edendamist. Meie kõik, kujundades
iseendi elu ja maailma, milles me elame, peame pidevalt püüdlema uute
teadmiste poole, et langetada informeeritud valikuid ning haarata kinni
võimalustest, mida meile pakub tänane teadmistepõhine ühiskond.
Oskuste ja kompetentsi arendamine uues Euroopa majandussituatsioonis
nõuab seda, et poliitilise tegevuse rõhk peab olema suunatud
investeeringute suurendamisele inimkapitali ning hariduselus ja
koolituses osalemise tõstmisele kogu selle aja vältel, mil inimene
töötab. Haridus- ning koolitussüsteemid peavad rohkem vastama
tööjõuturu vajadustele. Pidamaks sammu tehnoloogia arenguga,
globaliseerumisega, vananeva elanikkonnaga ja uute äripraktikatega,
tuleb erilist tähelepanu pöörata koolitusele töökohas, mis on Euroopa
Komisjoni elukestva õppimise strateegia oluline aspekt. Elukestev õppimine on tähtis tööjõuturuga ühinemisel või taasühinemisel
ning tööd puudutava mobiilsuse saavutamisel. Ettevõtetele ja
töötajatele on elukestev õppimine vahendiks, mis võimaldab näha ette
majanduslikke muudatusi, et nendega hiljem edukalt toime tulla.
Lühidalt öeldes on vajalik luua rohkem ja paremaid töökohti. Kui
riikide valitsused soovivad üles näidata tõelist pühendumist Lissaboni
tööhõive eesmärkide saavutamisele, peaksid nad suunama oma
jõupingutused elukestva õppimise julgustamisele, seda eriti ettevõtetes. Lisalugemist ja -kuulamist:
Alammenüü |