Avaleht > 4. Efektiivne õppimine > Õppemeetodid > - Grupi ettekanded
 
 
 

- Grupi ettekanded

Õppijate rühmale (tavaliselt rühmas 2-4 õppijat) tehakse ülesandeks uurida mingit probleemi ja esitada oma uurimuse tulemused. Uurimuse tulemused esitatakse kirjalikult (näiteks raportina). Uurimuse tulemusi esitletakse kaaslastele.

Tulemuslikum on uurimuse tulemuste esitlemise ühitamine kaaslaste õpetamisega ja näitlikustamisega. Meetodit võib kasutada kas individuaalselt või rühmatööna.

Meetod on kasulik, kuna:

  • see suunab õppijat vastutust õppimise eest enda peale võtma,
  • arendab õppija töö planeerimise ja korraldamise oskust, distsipliinitunnet,
  • on parim viis mõnda asja õppida - esmalt uurida ja siis teistele õpetada,
  • võimaldab õppijal arendada uurimistöö oskusi,
  • aitab õppijal arendada ühistööoskusi,
  • aitab kaasa õppija kirjaliku väljendusoskuse ja esinemisoskuste arendamisele (sh oskus näitlikustada esitlust),
  • arendab õppija loovust.

Meetodi rakendamine

Meetodi puhul on vajalikud konkreetsed uurimisteemad teemad ja oodatavad tulemused. Vajalik on eelnev ettekande struktureerimine. Määratletud peavad olema tulemuste esitlemise hindamiskriteeriumid, milleks võib olla näiteks huvitavus, esinemisoskus, diktsioon, üldmulje, konkreetsus, loogilisus, arusaadavus, teemale vastavus, argumentatsioon, atraktiivsus. Nii ettevalmistusaeg kui ka esitlemise aeg peaksid olema täpselt kokku lepitud. Õppijad peaksid enne ettekande tegemist tutvuma auditooriumis oleva esitustehnikaga. Ettekande tegemisele järgneb hinnangu andmine. Võib kasutada kas individuaalset, grupi- või ühist hinnangut, enesehinnangut või oponendi hinnangut.

 
Home Design By Dotcomwebdesign.com Powered By CMSimple Home

Sissejuhatus õpingutesse