Avaleht > 4. Efektiivne õppimine > Õppemeetodid > - Sotsiodraama
 
 
 

- Sotsiodraama

Sotsiodraamat ei esitata publikule, selles keegi ei näitle ning draamat ei harjutata. Meetodi mõte seisneb selles, et õppijad elavad siiralt olukorda sisse ja ollakse mina ise. Õppeülesanded liituvad argieluga, tööeluga. Meetodit võib kasutada kas individuaalselt või rühmatööna.

Probleemsituatsioonidega seoses arutletakse selle üle, kuidas tavaliselt mingis olukorras toimitakse ja kuidas peaks toimima või võiks toimida.

Meetod on kasulik, kuna:

  • võimaldab kindlaks määrata õppijate  väärtushinnanguid,
  • aitab õppijatel seostada õpitavat ja selle rakendamist,
  • võimaldab arendada probleemide lahendamise oskust, teha otsuseid,
  • võimaldab arendada eneseanalüüsioskust,
  • võimaldab arendada koostööoskust.

Meetodi rakendamine

Õpetaja (eelistatavalt koos õpilastega) kujundab probleemsituatsiooni ja jagatakse rollid. Ei kujutata kedagi teist, probleemsituatsioonis on igaüks tema ise.

Võidakse ka  välja pakkuda, mis juhtuma hakkab. Ei harjutata, asutakse kohe probleemi lahendama, igaüks “mängib” iseennast, lähtutakse oma väärtushinnangutest, tunnetest jne

Peale situatsiooni nö “läbimängimist” analüüsitakse rühma tegevus läbi. Võidakse analüüsida enese tegevust, mõne kaaslase tegevust või rühma tegevust tervikuna. Soovitatav kombineerida analüüs kirjutamisega (seisukoht- põhjendus)

Analüüsitakse koos läbi, antakse hinnangud.

 
Home Design By Dotcomwebdesign.com Powered By CMSimple Home

Sissejuhatus õpingutesse