Silmside kasutamine teenindussuhtluses

Silmad ja silmside annavad väga palju informatsiooni ja näitavad  alati ka suhtlemisvalmidust. Kontakti saavutamiseks tuleb  suhtluspartnerile silma vaadata – saavutada silmside.

Tavaliselt vaadatakse rohkem otsa kuulamise kui rääkimise ajal ja loomulikult ei tähenda silmside pidevat otsavahtimist.

? Mõelge kaasa

Milline pilk (vaade) soodustab, milline on neutraalne ja milline takistab teenindussuhtlust (A.Kidroni järgi)?

  • avameelne
  • uudistav
  • rõõmsameelne
  • uuriv
  • takseeriv
  • kriitiline
  • tühi
  • jäine
  • luurav
  • vilav
  • eemalviibiv
  • irooniline
  • osavõtlik
  • väsinud
  • üleolev

Silmside
Joonis 4. Otsene silmside
(Allikas: Clayton,P. 2004.
Kehakeel töökeskkonnas)

Milliseid pilkusid veel oskate nimetada?
 

 
 

 
 
 
 
Kehakeel teeninduses