Päästeala haldusmenetluses sooritatavad menetlustoimingud ja eelhaldusakt
AVALEHT > PÕHISISU > 1. Taotluse kontroll ja asjaajamine > 1.3. Vormi ja vormistamise nõuded

1.3. Vormi ja vormistamise nõuded

HMS § 14 lg 1 sätestatakse, et haldusmenetluse algatamiseks või haldusmenetluse käigus esitatakse haldusorganile avaldus (taotlus) vabas vormis. Seadusega või selle alusel võib taotlusele ette näha kohustusliku vormi. Suulise taotluse protokollib haldusorgan (HMS § 14 lg 2). Kui taotlus on esitatud kirjalikult, siis peavad selles sisalduma järgmised andmed: 1) esitaja nime; 2) taotluse selgelt sõnastatud sisu; 3) taotluse esitamise kuupäeva ja taotleja allkirja; 4) haldusakti või muu dokumendi kättetoimetamise soovitavat viisi ning selleks vajalikke kontaktandmeid; 5) muid õigusaktidega ettenähtud andmeid (HMS § 14 lg 3). Kui taotlus esitatakse suuliselt, siis protokollib haldusorgan HMS § 14 lg 3 nimetatud andmed. Elektrooniliselt edastatud taotlusele lisatakse digitaalallkiri ning vajaduse korral digitaalne tempel (HMS § 14 lg 4). Haldusorgan on kohustatud talle esitatud taotluse vastu võtma, sõltumata selle puudustest, kui seadusega ei ole sätestatud teisiti (HMS § 15 lg 1).

 

Kui isik jätab koos taotlusega esitamata nõutud andmed või dokumendid või kui taotluses on muid puudusi, määrab haldusorgan taotluse esitajale esimesel võimalusel tähtaja puuduste kõrvaldamiseks, selgitades, et tähtpäevaks puuduste kõrvaldamata jätmisel võib haldusorgan jätta taotluse läbi vaatamata (HMS § 15 lg 2). Kui puudus kõrvaldatakse määratud tähtaja jooksul, loetakse taotlus tähtaegselt esitatuks. Kui puudust ei kõrvaldata tähtaegselt, võib haldusorgan jätta taotluse läbi vaatamata. (HMS § 15 lg 3)