Sissejuhatus
Avalik esinemine
on osa meie suhtlemiskultuurist, kuna ta kuulub lahutamatult meie
traditsioonide ja sündmuste juurde. See on samuti juhtimise, nõustamise,
õpetamise ja koolitamise lahutamatu osa.
Iga inimese elus
on päevi ja hetki, mil tuleb valitud sõnadega kirjeldada mõnd sündmust, esitada
aruanne, sõnavõtt või loeng. Läbi mõeldud ja veenvalt esitatud kõne on edu
aluseks nii poliitikas kui äris, sest on ju teada, et äri on ennekõike
suhtlemine. Edukas suhtlus on oluline ka nii inimese ellujäämiseks kui ka
arenguks.
Maailma
tunnetamiseks, tegelikkusest arusaamiseks ei piisa ainult nägemisest,
kuulmisest, haistmisest, maitsmisest ja kompamisest, vaja on ka mõtlemisvõimet,
oskust tajutut analüüsida ja süstematiseerida. Mõeldes toetume sõnadele ja
nende tähendustele – mõistetele. Inimene on mõtlev olevus ainult selle tõttu,
et ta oskab end keeleliselt väljendada. Oskus suhelda võimaldab saavutada
parema kontakti pereliikmete, sõprade, õpingu – ja töökaaslastega. Oma mõtete,
tunnete ja soovide arusaadav väljendamine ning teiste inimeste kuulamine on
aluseks sõbralikele ja mõistvatele suhetele.
Paljudes
inimestes põhjustab avalik esinemine ärevust. Kui kerge ärevus aitab inimesel
pingelistes olukordades toime tulla, siis liigne ärevus mõjub pärssivalt.
Suhtlemisoskus
on elu tähtsamaid oskusi. Selle abil on lihtne elus läbi lüüa.
On öeldud, et esinemine on nagu
armulugu - igaüks saab selle alustamisega hakkama, aga selle lõpetamine nõuab
palju oskusi.
Ei loe mitte
see, mida sa ütled, vaid see, kuidas sinust aru saadakse. Seepärast on väga
oluline jälgida mis sõnadega ennast väljendatakse. Hea kõne on tavaliselt
lühike ja tabav.
Esmamulje on väga tähtis. Me saame palju ära teha
selleks, et kohtumistel, vestlustel, esinemistel ja muudes
suhtlussituatsioonides endast positiivsemat muljet jätta.
Kasutatud www.flickr.net pildiotsingut.
|