Õpiobjekti eesmärk > Turismiinfosüsteem > Turisminfosüsteemi infojaotuskanalid > Klienditeenindusega infojaotuskanalid

 
 

Klienditeenindusega infojaotuskanalid

 

Obinitsa i-punkt ja Seto Muuseumitarõ

Klienditeenindusega infojaotuskanalid on  piirkondlikud turismiinfot edastavad infopunktid, mille töö  esmaseks eesmärgiks on turistide liikumise suunamine ja valikute mõjutamine piirkonnas. Klienditeenindusega infojaotuskanalid on üks osa terviklikust turismiinfosüsteemist,  kus info kogumine ja jaotamine on korraldatud ühtsetel alustel.
Klienditeenindusega infojaotuskanalid jagunevad pakutavate teenuste hulga ja info ulatuse alusel:

  1. Turismiinfopunkt   –  TIP
  2. Turismiinfokeskus –  TIK
  3. Külastuskeskus –  KÜK


Turismiinfopunktid

Turismiinfopunkt (TIP) on piirkonna turismiinfot vahendav klienditeenindusega infopunkt.
Turismiinfopunkt tähistatakse märgiga, kus sinisel põhjal on valget värvi täht “i”
Märgi mõõtmed on 40 cm x 50 cm
Turismiinfopunkt kogub ja korrastab erapooletut ja pädevat informatsiooni turismiteenuse ja selle osutamise ning huviväärsuse kohta oma asukohajärgse kohaliku omavalitsuse haldusterritooriumil.
Turismiinfopunktina käsitleme klienditeenindusega turismiinfo vahendajat, mis eksisteerib kas iseseisvalt või pakub infoteenust koostöös koostööpartneritega. 
 

TIP jagab turismiinfot kas hooajaliselt või aastaringselt. TIP peab omama vastavat tähistust ning vastama teeninduskvaliteedilt ning infomaterjalide väljapanekult TIP standardile. Turismiinfopunkti vastutav töötaja peab suutma teenindada külastajat asukohapiirkonna turismiinfo piires. Täpsemad nõuded tähistusele, teenindusruumidele ja teeninduskvaliteedile sätestatakse TIP’I standardis.

Turismiinfopunktide tegevuse rahastamine toimub kohalike omavalitsuste või partnerorganisatsioonide poolt.

EAS töötab välja tegevuse üldised põhimõtted ning juhendmaterjalid TIP tähistuse ja infomaterjalide väljapaneku kohta. EAS võib osaleda investeeringute teostamisel (väikevahendid) ning võimaldab  klienditeenindajate väljaõppe TIS andmebaasi kasutamiseks.
TIPi täiendavate investeeringute rahastamine ja organisatsiooni mudel täpsustatakse turismiinfo jaotuskanalite kaasajastamise tegevuskavas.

 

Turismiinfokeskus

EAS TIK inglisekeelne nimetus on Enterprise Estonia / Tourist Information Centre
Turismiinfokeskus (TIK) on maakonna turismiinfot vahendav klienditeenindusega infokeskus.
Turismiinfokeskust tähistatakse märgiga, kus rohelisel  põhjal on valget värvi täht “i”
Märgi mõõtmed on 40 cm x 50 cm

TIKide peamiseks rolliks on täna Eestit külastavate turistide  teenindamine, andes Eesti kohta turismiinformatsiooni ning innustades seeläbi külastajaid Eestis pikemalt viibima ning turismiteenuseid tarbima.

90-ndate alguses loodi esimesed erainitsiatiivil turismiinfokeskused. 1997 aastal loodi koostöös kohalike omavalitsuste ja maavalitsustega üle-eestiline turismiinfokeskuste võrk Turismiameti koosseisus. Kõik riiklikul kaasfinantseerimisel baseeruvad TIKid kasutavad ühtset üle-eestilist turismiinfo andmebaasi ning aastast 2003 on kehtestatud EAS turismiinfokeskustele standardid.

TIK’ide tekkimise ajalugu ja põhimõtted on erinevad tulenevalt kohaliku ja maakondliku huvi tasemest. 

 

Külastuskeskus

Külastuskeskus (KÜK) on Eesti turismiinfot vahendav täiendavate klienditeenindusfunktsioonidega külastuskeskus.


Turismiinfo

on külastajatele mõeldud  ja suunatud informatsioon teenuste ja pakkumiste kohta, mis aitavad külastajatel piirkonnas orienteeruda ja pakutavaid teenuseid leida ning tarbida.
(Turismiinfosüsteemi strateegia 2007 -2010)

Turismiinfona käsitletakse informatsiooni järgmiste valdkondade kohta:

  • Sihtkohad
  • Vaatamisväärsused
  • Turismimarsruudid
  •  Transport
  • Aktiivne puhkus
  • Majutus
  • Meelelahutus ja üritused
  • Toitlustus
  • Konverentsi- ja äriturismi teenused
  •  Operatiivinfo ja muu

Vastavalt TIK-i standardile: on turismiinfokeskustes kättesaadav info, mis hõlmab vähemalt järgmisi valdkondi:

  • kohalikud kaardid ja teatmikud;
  • huviväärsused;
  • transport;
  • sport ja aktiivne puhkus;
  • majutus;
  • meelelahutus võimalused ja üritused;
  • toitlustusettevõtted.

TIK-s olev infomaterjal on aktuaalne ja tõene. Seda uuendatakse regulaarselt.
TIK-s on tasuta ja tasuline infomaterjal eraldatud ja paigutatud süstematiseerituna inforiiulitele.

 

 
 
 
Turismiinfokeskuse töökorraldus