Turismiinfosüsteemi mõiste ja eesmärk
Turismiinfosüsteemi strateegia (TIS strategia) on koostatud eesmärgiga viia ellu Riiklikus Turismiarengukavas 2007-2013 määratletud turismiinfosüsteemi valdkonna tegevussuunad. Käesolev TIS strateegia määratleb arengu eesmärgid ning pakub välja tegevused nende saavutamiseks. Strateegia on koostatud aastateks 2007-2010.
Loe strateegiat siit
Turismiinfosüsteem on riigi turundusele ja turismiteenuste müügile fokuseeritud infosüsteem, mille toimimise eesmärgiks on Eesti kui reisisihi atraktiivsuse tõstmine ja tuntuse suurendamine läbi efektiivse turismiinfo kogumise ja jagamise.
Turismiinfosüsteemi andmebaasi laekub turismiteave turismiinfokeskuste kaudu. Koostöös Euroopa riikide turismiorganisatsioonidega on kujundatud ja täiustatakse Eestit kaugturgudel turundatavat turismiportaali www.visitestonia.com Avalik turismiinfosüsteem on tõhus toetus (väike)ettevõtjatele turismiteenuste ekspordi arendamisel ning rahvusvahelise konkurentsivõime parandamisel.
Riiklik turismiinfosüsteemi eesmärk on tutvustada Eestit, teenindada siseturiste ja Eestisse saabunud külalisi.
Riiklik turismiinfosüsteem:
- pakub tasuta erapooletut turismiinfoteenust oma asukohajärgse maakonna ja kogu Eesti kohta, innustades nii välis- kui ka siseturiste Eestis rohkem ringi reisima, reisi planeerima, siin pikemalt peatuma ning motiveerida neid korduvkülastusteks;
- on kohalikke ja üleriigilisi turismivõimalusi tutvustavaks väljundiks.
EAS haldab üleriigilist turismiinfo andmebaasi ja unikaalset turismiinfokeskuste võrgustikku, mille tegevus on riiklikult reguleeritud ning kaasfinantseeritud. Turismiinfo jagamisega tegelevate osapoolte tegevus Eestis tervikuna ei ole süsteemselt koordineeritud. Täna jagab turismiinfot väga suur hulk institutsioone, kelle info kvaliteet ei ole üheselt määratletud. Puudub ühtsetele põhimõtetele vastav infosüsteem ja tegevust korraldavad standardid.
|