4. Toote / teenuse arendamine turismiettevõtteTootearenduses tuleb silmas pidada toote erinevate komponentide tasakaalustatud arenduse printsiipi. Arendamist vajavad tasakaalustatult näiteks toitlustusteenuse arendamisel nii menüüd (toidud/joogid), teeninduskeskkond, toiduvalmistamise keskkond, klienditeenindus kui ka personali tehnilised oskused. Toote / teenuse arendamine on seotud toote elukaarega. Toote / teenuse elukaart /-tsüklit iseloomustab järgnev joonis. Joonis 2. Toote / teenuse elutsükkel
Käibe- ja kasumi taseme säilitamiseks, käibe tõstmiseks või kasumi suurendamiseks peab ettevõtte pakkumises olema pidevalt tooteid, mis on juurutusfaasis (uute menüüde väljatöötamine on pidev tegevus), tooteid, mis on kasvufaasis (mille käibenumbrid on kiires kasvus), tooteid, mis on küpsusfaasis (mille müük on kõrgfaasis). Langusfaasis olevate toodete puhul võetakse vastu otsus, kas need eemaldatakse pakkumisest või tehakse neile põhjalik „uuenduskuur“. Meetmetena sõnastatakse tavaliselt, millal pakkumine üle vaadatakse või uued tooted turule tuuakse.
|