Turismiettevõtte tooted ja teenused
Avaleht > Õppematerjalid > 1. Turismitoode ja turismiettevõtte toodete ning teenustega seotud turundusmeetmed

1. Turismitoode ja turismiettevõtte toodete ning teenustega seotud turundusmeetmed

Turismitoode on erinevatest osadest koosnev kompleks, see on terviklik külastuselamus. Sihtkoha turismitoote ehk külastuselamuse hulka kuuluvad lisaks paljudele teistele komponentidele teed ja tänavad, valgustus, heakord, kohalike elanike suhtumine ja palju muud. Kliendi vaatenurgast on turismitoode terviklik kogum kõigest, mida ta reisil olles kogeb.

Konkreetse turismiettevõtte pakkumispoliitika tuleneb eelkõige ettevõtte äriideest.

Turismiettevõtte pakkumise turundusmeetmed on seotud sellega, mida ja kuidas ettevõte oma sihtrühmadele pakub. Näiteks majutusasutuse tooteks on külastaja elamus, kogemus, mulje, mis kujuneb külastaja ootuste, vajaduste ja soovide ning paljude erinevate komponentide mõjul (koduleht, trükised, külalislahkus, teenindusvalmidus, ettetellimine, vastuvõtt saabumisel, arveldamine, külastaja lahkumise meeldejäävus, puhtus ja kord, toitlustamine, muud teenused jne.)

Toote / teenusega seotud turundusmeetmed lähtuvad turismitoodete spetsiifikast.

Turismiettevõtte toodet / teenust puudutavad turundusotsused on seotud:

  • Sihtrühmade vajadustele, soovidele ja ootustele vastava pakkumisega;
  • Sihtrühmade  vajadustele, soovidele ja ootustele vastavate  lisateenustega;
  • Ettevõtte toote / teenuse kvaliteediga;
  • Toodete / teenuste arendamisega (uute toodete / teenuste väljatöötamine, turule toomine, uuendamine, müügi lõpetamine);
  • Toote/teenusega seotud rahulolematuse ja kaebuste käsitlemisega.

Toote / teenusega seotud turundusmeetmed lähtuvad turismitoodete spetsiifikast. Pakkumist välja töötades peab ettevõte silmas pidama kõiki oma toote komponente.

Turismiettevõtte tooted ja teenused