Variant 1. Audiofailide tootmine
Audiofailide tootmine ja teeninduskeele kasutamise analüüsIseseisvaks tööks, kombineeritud tööks klassiruumis ja iseseisvalt või tööks klassiruumis. Õppija juhis
- Moodustage 3-liikmelised töörühmad
- Lugege mõttega läbi õpetaja poolt antud teenindussituatsioon
- Jaotage rollid: klient, teenindaja, vahetekstide lugeja
- Harjutage teenindussituatsiooni vastavalt etteantud tekstile. Võite teha teksti muudatusi, kui vajalikuks peate (kirjutage need tekstile juurde ja andke hiljem õpetajale)
- Esitage teenindussituatsioon: esmalt väär variant ja seejärel õige variant
- Jäädvustage esitused diktofoni abil, laadige üles õpikeskkonda (või audiofailid mõnda teise kokkulepitud keskkonda, näiteks YouTube jne) ja tehke teistele töörühmadele kättesaadavaks
- Pakkuge juurde vähemalt 1 korrektse teeninduskeele kasutusega variant. Koostage tekst ja harjutage ka see läbi
- Jäädvustage enda poolt koostatud situatsioonilahenduse variant diktofoni abil, laadige üles ja tehke kättesaadavaks
- Analüüsige negatiivset varianti oma salvestise taasesituse abil. Püüdke leida vastuseid, kirjeldage, arutlege:
- Miks klient pahandas / oli rahuolematu / ei saanud teenust / ei sooritanud ostu?
- Miks viga tekkis? Loetlege kõik võimalikud põhjused, mida konkreetsest situatsioonist suudate „välja lugeda“
- Kirjeldage lühidalt teenindaja hoiakuid, teenindusvalmidust, käitumist antud situatsioonis.
- Kirjeldage lühidalt kliendi käitumist
- Tooge välja vead teeninduskeele kasutuses: sõnad, hääletoon, kehakeel
- Sõnastage järeldused kas kirjalikult või salvestage audiofailina, laadige üles õpikeskkonda (või audiofailid mõnda teise kokkulepitud keskkonda, näiteks YouTube jne) ja tehke teistele töörühmadele kättesaadavaks
- Tutvuge teiste töörühmade situatsioonidega, analüüsige oma töörühmas nende poolt sõnastatud järeldusi
- Analüüsige positiivset varianti oma salvestise taasesituse abil. Püüdke leida vastuseid, kirjeldage, arutlege:
- Miks viga tekkis? Loetlege kõik võimalikud põhjused, mida konkreetsest situatsioonist suudate „välja lugeda“
- Kirjeldage lühidalt teenindaja hoiakuid, teenindusvalmidust, käitumist antud situatsioonis.
- Kirjeldage lühidalt kliendi käitumist
- Tooge välja positiivne teeninduskeele kasutuses: sõnad, hääletoon, kehakeel
- Sõnastage järeldused kas kirjalikult või salvestage audiofailina ja laadige üles õpikeskkonda (või audiofailid mõnda teise kokkulepitud keskkonda, näiteks YouTube jne) ja tehke teistele töörühmadele kättesaadavaks
- Tutvuge teiste töörühmade situatsioonidega, analüüsige oma töörühmas nende poolt sõnastatud järeldusi
|