AVALEHT > Heitegaaside ärastusseadmed
Töökohad garaa¸is - Õpiobjekt
Töökohad garaa¸is - Õpiobjekt
Töökohad garaa¸is - Õpiobjekt

Heitegaaside ärastusseadmed


Auto põhilised väljalaske gaasid on CO2, NOx, CO, HC. On veel hulk gaase, aga nende kogused on väiksed ja kuigi nad on kahjulikud, siis neid hetkel ei vaata.

CO2 on gaas mida kõik teavad. Coca pudeli avamisel kuulete selle gaasi häält. Süsihappegaas on üldiselt inimesele ohutu. Inimene aga hingab hapniku ja kui õhus on CO2 liiga palju, siis inimene tunneb väsimust, iiveldust ja keskendumisvõime väheneb. Koolis on seda eriti hästi tunda, kui klassis pole vahetunnis akent lahti hoitud ja pikk tund on olnud.

NOx all mõeldakse NO2 ja NO3 ühendeid. Need on lämmastikühendid ja väga kahjulikud. Lagundavad rakke ja põhjustavad vähki.

CO on vingugaas. Lõhnatu, värvusettu väga mürgine gaas. Majapõlengutes on CO ehk vingugaas enamlevinud põhjuseks milleks inimesed majadesse sisse põlevad. CO sissehingamisel ei saa inimene aru et ta seda teeb ja vaikselt jääb loiuks, ei tunne midagi ja siis jääb "magama"

HC on põlemata kütuse osakesed. Tänapäevasest diiselmootorist tulevad tahma osakesed on väga väikesed. Otse väljalaskesüsteemi juures viibides lähevad need läbi raku seina ja jõuavad 20 sekundiga ajju!!

Kui need ühendid nüüd natuke selgemad on, siis ei ole vist kellelgi tahtmist nende kokteili ehk tavalise sõiduauto väljalaske gaase sisse hingata!

Garaa¸ides kasutatakse selleks heitegaaside ärastusseadmeid ehk kohtventilatsioone ehk gara¸imeeste moodi öeldes "lonte".


Auto tohib töökojas töötada niisama ainult sisse- ja välja sõites. Nii ütleb seadus. Reaalselt muidugi iga väikse käivitamise peale (näiteks peale õlivahetust õlisurve tekitamiseks) otseselt pole vajadust heitegaaside väljalaske toru kinnitada. Kõike tuleb teha mõistlikult. Töökojas on harva üks töömees. Kui korralikult ei kasuta ventilatsiooni seadmeid, siis ei riku te ainult mitte enda tervist vaid ka teiste.

Kui autol on mõlemal pool väljalasketorustiku otsad, siis saab kasutada 2 otsaga "lonti" või siis ühe sumbutaja ots käte paberiga kinni katta. Üldjuhul on väljalaskegaaside imur nii suure võimsusega, et tõmbab ise gaasid juba ühest otsast välja ja mõlemast otsast ei saa gaase tulla.

Sama toru saab kasutada ka näiteks piduriketaste lihvimisel või mõne muu musta töö tegemisel, et tolm laiali ei lendaks.

Imurit tõmmates või auto külge asetades tuleb kindlasti jälgida, et ei läheks toruga vastu kliendi autot. Tumeda auto peal on koheselt näha kraapimis jäljed. Sama kehtib kõikide töökoja  voolikute ja juhtmete kohta.

 

Mis juhtub inimesega kui ta hingab sisse heitegaase? 


Lisaseadmed

Orion heitegaaside väljatõmme


powered by cmsimple.dk - cmsimple-styles.com