AVALEHT > Õlivahetusseadmed
Töökohad garaa¸is - Õpiobjekt
Töökohad garaa¸is - Õpiobjekt
Töökohad garaa¸is - Õpiobjekt

Õlivahetusseadmed


Tänapäeva autol tuleb mootoriõli vahetada 15 000 kuni 30 000 km järel või siis korra aastas. On autosid millel on õlivahetusvälp kuni 60 000 aga need pole levinud ja pigem erandid.

Need ajad kus iga mees ise kodus mingisuguse omatehtud kanali peal õli ära vahetas on ka möödas, sest õlivahetus protsess on läinud keerukamaks.

Vana läbitöötanud õli kogutakse auto all õli kogujasse.

Nende maht on umbes 100l ja korralikus toimivas töökojas saab see täis umbes korra nädalas. Vana õli määratletakse kui ohtlikku jäädet ja seda tuleb spetsiaalselt käidelda. Paljud küll kasutavad läbitöötanud õli kuskil katlamajas küttena, aga seda ei soovita teha. Autoremondiga tegelevas ettevõttes lastakse õlikogujasse ka jahutusvedelik ja muud mitte põlevad ained. Lisaks koguneb tahes tahtmata tünni liiva ja igasugu mustust mis kõik mootori seest tuleb. Kui tegu pole just spetsiaalse vana õli põletiga, siis see võib katla ära rikkuda.

Vana õli koguja ülemine osa on varustatud restiga ja õli kork või tihend sinna sisse kukkudes ära kaduda ei saa. Küll aga peab õlikogujaga töö lõpetades selle resti pealt kõik tihendid ja paberid ära korjama, sest uuesti õli sinna peale lastes tekib nendest põrkeeffekt ja vana, mootori seest tulev õli, läheb igale poole mujale kui õlikogujasse :)

Kui õlikoguja on täitunud, tuleb see tühjendada suuremase õlikogumis tünni. Vana õli lastakse välja suruõhuga. Selle juures peab väga täpselt vaatama milline kraan peab lahti olema ja milline kinni. Kui vale kraan lahti on, siis võib kogu 100l läbitöötanud vana õli purskkaevuna välja paiskuda ja sellega palju kahju tekitada.

Uus õli kallatakse mootorisse kas eraldi anumast või lastakse suuremas töökojas tsentraalsest õli süsteemist. Suur 200l uue õli vaat asetatakse pumba otsa ja voolikute kaudu läheb õli iga töökoha juurde. Sealt saab tehnik läbi õlipüstoli täpse koguse õli mootorisse lasta. Uutemates süsteemides läheb mootorisse lastud õli kogus automaatselt arvutisüsteemi ja sealt kliendile esitatava arve peale. Kui õli on suurest tünnist otsa saanud, siis hakkab õlipüstolist tulema õhku. Õhumullide ilmnemisel tuleb katkestada õli laskmine ja seejärel asendada mootoriõli tünn.



Käigukastides vahetatakse õlisid ja vedelikke samamoodi nagu mootoris. Vana õli lastakse vanaõli kogujasse. Kuna tavaliselt asub käigukasti täiteava keerulise koha peal, siis on seda kõige mugavam teha väikese survestatud tankuriga.

Selliseid tankureid on töökojas tavaliselt 2 (käigukasti õli jaoks ja sildade ja differentsiaalide õli jaoks)

Tähelepanu peab pöörama sellele, et neid omavahel segamini ei aja ja nendesse midagi valet sisse ei paneks.

Automaatkasti õli (vedeliku) vahetus käib sarnaselt manuaalkastiga, kuid viimasel ajal on kasutama hakatud ka automaatseid seadmeid, mis imevad ise vana õli (vedeliku) välja ja pesevad kasti läbi ja lisavad ise ka uue.



Sellise seadmega on lihtne tööd teha, kuid tuleb olla ettevaatlik. Samamoodi nagu vanas autos enne mootoriõli vahetust tuleks ettevaatlikusega suhtuda enne õlivahetust lisatavatesse mootoripesu ainetesse, tuleb automaatkasti õli vahetusel olla ettevaatlik. Kui vedelik on kaua aega vahetamatta olnud, siis nüüd suure survega kasti läbi pestes võite pahaaimamatult mõne mustuse osakese kuhugile väikse klapi vahele ajada ja suurt kahju tekitada!

 

Kuidas tuleb käidelda vanu auto kemikaale?

Mida tuleb jälgida kasutades vanaõli kogujat?



Lisamaterjal

Orion vana õli kogumisseadmed

Orion voolikurullid

Orion õlivahetusseadmed

Spin automaatkasti õlivahetusseadmed

 


powered by cmsimple.dk - cmsimple-styles.com