Päästeala organisatsioon ja juhtimine
Esileht > 8. Päästeala juhtimine

8. Päästeala juhtimine

Juhid on organisatsiooni kooshoidjad. võtab aastaid aega, et ehitada üles efektiivset juhtimismeeskonda. juhi efektiivsust näitab kõige selgemini see, kas ja kuidas on organisatsiooni eesmärgid saavutaud ja kas on õigeid eesmärke seatud. üks inimene ei jõua üksinda suurt organisatsiooni juhtida, selleks vajab ta teiste juhtide koostööd. Juhtimistaasandite järgi jagunevad juhid kolmeks: tipp- (vastutavad kogu organisatsiooni eest), keskastme (juhivad erinevaid osakondi ja valdkondi ning vastutavad plaanide täideviimise eest) ja esmatasandijuhid (vastutavad toodete valmistamise või teenuse pakkumise eest, samuti töötajate eest, kes neile alluvad). Juhi igapäevaseid kohustuste täitmisi nimetatakse juhi rollideks. Mint¸berg jagab rollid kolme kategooriasse: suhete, informatsiooni ja otsustamisega seotud rollid. (Valk, 2003)

Tulenevalt päästeala ülesehitusest jagunevad ka juhtimistasandid lähtuvalt kogu süsteemi ülesehitusest. Tippjuhtimisega tegeleb Päästeamet ja selle juhtkond, päästeala tippjuhiks on Päästeameti peadirektor. Päästeamet on ka päästeala strateegilise juhtimise nn peakorter. päästeameti alluvuses olevad asutused tegelevad seatutud eesmärkide saavutamise ning ülesannete elluviimisega, mida koostöös Päästeameti erinevate osakondadega kohaldavad oma piirkonnale sobivaks keskastmejuhid regioonides ja Häirekeskuses. Madalimal tasemel tegelevad juhtimisega esmatasnid juhid, päästeala puhul siis valdavalt büroode juhatajad, kes tegelevad otseselt neile määratud ülesannete elluviimise juhendamisega ning vastutavad eesmärkide saavutamise eest madalaimal tasemel.

 

Viited:

Valk, A., 2003, Organisatsioon ja juhtimine avalikus sektoris, , Sisekaitseakadeemia

Alas, R., 2001, Juhtimise alused, Kirjastus “Külim”

Eesti Päästeteenistus aastad 1990-2004, 2004, Päästeameti väljaanne

Päästeala arengukava aastateks 2005-2009

Alammenüü