Abimaterjalid
Kriitilised juhtumidKriitilise juhtumi kasutamine
innustab õppijat mõtlema mingile sündmusele, kogemusele, mis on
käsitletava teemaga ja tema endaga kuidagi seotud, tema jaoks tähtis. Uut teoreetilist materjali on kergem mõista, kui alguses keskenduda konkreetsetele, õppija juba kogetud asjadele. Meetod on kasulik, kuna: - soodustab õppijate mõttetegevust,
- arendab õppija analüüsioskust
- õppija kasutab käsitletava teemaga seoses enda kogemust millegi sellise kohta, mis talle tähtis on,
- aitab õppijatel seostada abstraktsemat õppematerjali ja selle rakendamist,
- võimaldab õppija l kergemini keskenduda ja anda õppimisele isiklik tähendus,
- aitab leida sisemist seost õppimisega,
- aitab õppijatel teadvustada oma hoiakuid ja väärtushinnanguid.
Kriitilise juhtumi võtteid on kahte tüüpi: - õppijad kirjutavad oma juhtumistest õpetaja juhiste järgi,
- üleskirjutatud kriitilised juhtumid, mille õpetaja annab analüüsimiseks ja diskussiooniks.
Meetodi rakendamine Meetodi
rakendamiseks palutakse materjali kinnistamiseks õppijal meenutada mõnd
konkreetset sündmust, mis seostub esitatud probleemiga. Õppijale
antakse ülesanne mõelda mingist tegelikult toimunud juhtumist ja
vastata kirjalikult õpetaja küsimustele. Kirjutamine aitab õppijal
keskenduda. Küsimused peavad aitama meelde tuletada sündmuse üksikasju.
Kui õppijad on kriitilise juhtumi üles kirjutanud, järgneb
analüüs klassis või rühmas (diskussioon). Arutletakse, misjärel õppijad
ning õpetaja püüavad üldistamiseks vastuseid analüüsida ja järeldusi
sünteesida. Võib kasutada ka eelnevalt koostatud juhtumeid.
|