Orienteerumismäng
Kiire liikumismäng
Mängu käik
Osalejad jaotatakse paaridesse või rühmadesse( 3-4 osalejat). Iga paar/ rühm saab omale värvi, mille järgi ta otsib üles oma peidetud kirjad jm. Osalejad saavad paberil esimese objekti iseloomustuse, mille järgi nad leiavad üles esimese orienteerumismängu punkti. Esimeses punktis ootab mängijaid uus ülesanne, viimases punktis ootab mängijaid üllatus – maiustus või väike kingitus/ meene.
Orienteerumismängu näidiskirjad
Esimene kiri
Selle kirja annab mängu korraldaja mängijatele kätte.
Kirja tekst: Otsige üles keset parki kasvavad kolm suurt nulgu.
Nulgude võradesse on peidetud järgmine kiri, kus on kirjas järgmine ülesanne.
Teine kiri
See kiri on peidetud nulu võrasse.
Kirja teskt: Vastake küsimustele: „ Millised on nulu okkad?”
Valikvastused
1. a) torkivad
b) pehmed
2. a) alt valkjad
b) alt rohelised
3. a) neljakandilised
b) lapikud
Suunduge edelasse ja otsige üles kaheharuline kask. Kase juurest leiate kolmanda kirja.
Kolmas kiri
Määrake ära kase liik lehtede järgi:
Sookasel on munajad ümardunud alusega saagja servaga rootsulised lihtlehed.
Arukasel on kolmnurksed kuni rombjad harilikult pikalt teritunud tipuga ja laikiilja alusega teravsaagja servaga rootsulised lihtlehed.
See kask on ...........................................................
Minge edasi mööda jalgrada ida suunas ja otsige üles meie eestlaste rahvuspuu. Puu tüvelt leiate neljanda kirja.
Neljas kiri.
See kiri on kinnitatud ühe võimsa tammepuu tüvele.
Kirja tekst:
See puu ongi eestlaste rahvuspuu, puude kuningas, mehelikkuse puu. Kirjuta puu täisnimetus........
Otsige üles pargis kasvav allapoole rippuvate okstega jalaks, s.o leinajalakas
Viies kiri
See kiri on peidetud leinajalaka võrasse.
Kirja teskt:
Vastake küsimusele! Millised on jalaka lehed?
Vali õige vastus a) lehed on karedakarvalised, b) lehed on siledad.
a) lehepoolmed on ebasümmeetrilised; b) lehepoolmed on sümmeetrilised.
Tooge kõik kirjad mängude korraldajale tagasi.
|