Õppekäigu mõiste ja eesmärk
Õppekäik on õppekavaga seotud ühe koolipäeva piires toimuv üritus, mille organiseerib kutseõpetaja (aineõpetaja). Õppekäik planeeritakse ainekavasse ja õppekäikude graafikusse. Õppekäik toimub õppetöö osana: seega sihtkohta minek ja sealt tulek kuulub õpetamise aja sisse.
Ekskursioon on väljaspool õppetööd ühe- või mitmepäevane väljasõit, mille eest võtab kogu vastutuse enda kanda ekskursiooni korraldav õpetaja, kes võib selle edasi delegeerida reisifirmale.
Õppekäik on õppija jaoks kokkupuude reaalse tööeluga, huvipakkuvate ametitega. Õppekäigul saadud muljed ja kogemused jäävad kauaks meelde, mis muudab eriti oluliseks sõnumi - mida ja kuidas õpilastele rääkida/näidata.
Eeltoodu eeldab õppekäigu korralikku planeerimist ja ettevalmistust.
Lähtudes turismierialade riikliku õppekava mooduli „Sissejuhatus reisimise, turismi ja vaba aja veetmise valdkonna kutseõpingutesse“ eesmärkidest saab antud mooduli raames korraldatava õppekäigu eesmärkideks seada:
-
teadmiste omandamine reisimise, turismi ja vaba aja veetmise valdkonnast;
-
õppijate motiveerimine väärtustama ja hindama valitud eriala;
-
ühistööoskuste, probleemide lahendamise oskuste, kriitilise mõtlemise, analüüsi- ja suhtlemisoskuste arendamine.
Lisaks eeltoodule on õppekäik üks võimalus:
Õppekäik võimaldab õppijal:
-
hinnata oma motivatsiooni (soovi tööd teha) erialaseks tööks;
-
teadvustada oma võimalusi (erinevad ametid, karjäärivõimalus, erialase praktika sooritamise võimalus);
-
omandada ekskursiooni korraldamise põhitõed;
-
kinnistada ja arendada varemõpitud teadmisi;
- õppijate teoreetiliste ja praktiliste kogemuste ühitamine.
Sihipäraselt (eesmärgistatult) läbi viidud õppekäigud aitavad kaasa järgmiste üldkasvatuslike eesmärkide saavutamisele:
- õppijate huvi äratamine ja arendamine looduskeskkonna, ajaloo- ja kultuuripärandi
vastu;
- õppijate maailmapildi konkretiseerimine ja täiustamine vahetult omandavate teadmistega;
- õppijate teoreetiliste ja praktiliste kogemuste ühitamine;
- õppijate keskkonnateadmiste täiendamine;
- isiksusomaduste arendamine ja käitumiskultuuri kujundamine;
- klienditeeninduse ja suhtlemisoskuse arendamine.
Õppekäik innustab õppijaid edaspidi jälgima majanduselus toimuvat.
VKHK õpilased Tamme-Lauri tamme juures
|