Õppekäigu korraldamise põhimõtted
Hea õppekäik on huvitav , kus õppija saab olulist ja tähendusrikast infot vastavalt õppekäigu eesmärgile ja õpitulemustele. Igal õppekäigul on eesmärk/eesmärgid, millest lähtuvalt õppekäik planeeritakse ja tehakse ettevalmistustööd.
Hea õppekäik on dünaamiline. Dünaamilised õppekäigud eeldavad õppijate aktiivsust nii vaatamisväärsuste tõlgendamisel kui ka teistel tegevustel. Dünaamilisel õppekäigul on õppijatel kindlad ülesanded: verbaalsed või ka füüsilised ( tegevused peatustes). Kogu aeg toimub midagi: interpreteerija räägib või osalejad mõtlevad, teevad midagi, arutlevad millegi üle.
VKHK õpilased on valmis väljasõiduks sihtkohta
Hea õppekäigu planeerimisel on soovitav lähtuda Maslowi inimese tarvete hierarhiast. Väga hea võimalus suhtlemispsühholoogia tunnis õpitut kinnistada!
Lähtudes Maslowi inimese tarvete hierarhiast, tuleb õppijate esmased tarbed rahuldada reeglina enne kõrgemaid. Seega tuleb marsruudi koostamisel aluseks võtta õppijate tervikvajadus; st. ei tohi unustada, et füsioloogilised tarbed domineerivad. Õppijad on valmis realiseerima oma andeid ja võimeid (inimestel on tarve olla oma rollis edukas), kui neil on Maslowi hierarhia redelil neli alumist tarvet rahuldatud.
Eeltoodust lähtudes tuleb õppekäigu planeerimisel ja läbiviimisel:
-
planeerida marsruuti peatused, et jalgu sirutada ja kus on võimalik kasutada tualetti, täiendada joogivarusid, lõõgastuda, süüa, jms. Peatused on soovitav planeerida 2,0 -2,5 tunni järel;
-
instrueerida enne õppekäigu algust osavõtjaid ohtudest, julgustada ja vajadusel abistada neid;
-
anda õppijatele ka vaba aega, et nad saaksid omavahel suhelda;
-
luua sõbralik ja kõiki arvestav ning õppimist soodustav õhkkond, võimalusel innustada ja kiita õppijaid.
Hea õppekäigu korraldamine koosneb järgmistest osadest: 1. Õppekäigu ettevalmistus 2. Õppekäigu läbiviimine 3. Õppekäigu tagaside ja analüüs
Hea õppekäigu kavandamisel on oluline tagada, et iga osa täidaks oma eesmärgi.
Õppekäigu ettevalmistus VKHK raamatukogus
VKHK õpilased Tamme-Lauri tamme jures
Õppekäigu kokkuvõte Karula RP külastuskeskuses
Õppekäigu eesmärgist lähtudes valib õppekäigu korraldaja – kutseõpetaja sobivad õppemeetodid ja lähtuvalt eeltoodust valmistab ette õppematerjalid.
|