Õpiobjekti eesmärk  > Õppekäigu korraldamise põhimõtted

Õppekäigu korraldamise põhimõtted

 

Hea õppekäik on huvitav , kus õppija saab olulist  ja tähendusrikast infot vastavalt õppekäigu eesmärgile ja õpitulemustele. Igal õppekäigul on eesmärk/eesmärgid, millest lähtuvalt õppekäik planeeritakse ja tehakse ettevalmistustööd.  

Hea õppekäik on dünaamiline. Dünaamilised õppekäigud eeldavad õppijate  aktiivsust nii vaatamisväärsuste tõlgendamisel kui ka teistel tegevustel. Dünaamilisel õppekäigul on õppijatel  kindlad  ülesanded:  verbaalsed või ka füüsilised ( tegevused peatustes). Kogu aeg toimub midagi: interpreteerija räägib või osalejad mõtlevad, teevad midagi, arutlevad millegi üle.


 

 

VKHK õpilased on valmis väljasõiduks sihtkohta

 

Hea õppekäigu planeerimisel on soovitav  lähtuda  Maslowi inimese tarvete hierarhiast.
Väga hea võimalus suhtlemispsühholoogia tunnis õpitut kinnistada!


Lähtudes Maslowi inimese tarvete hierarhiast, tuleb õppijate  esmased tarbed rahuldada reeglina enne kõrgemaid. Seega tuleb marsruudi koostamisel aluseks võtta  õppijate  tervikvajadus;  st. ei tohi unustada, et füsioloogilised tarbed  domineerivad.
Õppijad  on valmis realiseerima oma andeid ja võimeid (inimestel on tarve olla oma rollis edukas), kui neil on Maslowi hierarhia redelil neli alumist tarvet rahuldatud.


 

Eeltoodust lähtudes  tuleb õppekäigu planeerimisel ja läbiviimisel:

  • planeerida marsruuti peatused, et jalgu sirutada ja  kus on võimalik kasutada tualetti, täiendada joogivarusid, lõõgastuda, süüa, jms. Peatused on soovitav planeerida 2,0 -2,5 tunni järel;
  • instrueerida enne õppekäigu   algust osavõtjaid ohtudest, julgustada ja vajadusel abistada neid;
  • anda õppijatele ka vaba aega, et  nad saaksid omavahel suhelda;
  • luua sõbralik ja kõiki arvestav  ning õppimist soodustav õhkkond, võimalusel innustada ja kiita õppijaid.


Hea õppekäigu korraldamine koosneb järgmistest osadest:
1. Õppekäigu ettevalmistus
2. Õppekäigu läbiviimine
3. Õppekäigu tagaside ja analüüs

 

Hea  õppekäigu kavandamisel on oluline tagada, et iga osa täidaks oma eesmärgi.

 

 

 

Õppekäigu ettevalmistus VKHK raamatukogus

 

 

VKHK õpilased Tamme-Lauri tamme jures

 


 Õppekäigu kokkuvõte Karula RP külastuskeskuses

 

 

Õppekäigu eesmärgist lähtudes valib õppekäigu korraldaja – kutseõpetaja sobivad õppemeetodid ja lähtuvalt eeltoodust valmistab ette õppematerjalid.

 

 

 

Design By Dotcomwebdesign.com Powered By CMSimple