Õpiobjekti eesmärk  > Õppekäigu ettevalmistus

Õppekäigu ettevalmistus

 

Reisimise, turismi ja vaba aja veetmise valdkonna õppijatel on vajalik osaleda õppekäigu ettevalmistustöödel individuaal- või rühmatöö ülesande täitmisega, et omandada  tööeluks olulisi teadmisi ja oskusi reiside korraldamiseks.

 

Kõige olulisem  õppekäigu  planeerimise ja ettevalmistustöö on:

  • õppekäigu programmi (sh. marsruudi ja ajakava)  koostamine vastavalt õppekäigu eesmärgile.

 

Lisaks programmi koostamisele on vajalikud järgmised ettevalmistustööd:

  • kooskõlastused külastatavate ettevõtetega;
  • riskide käsitlemine;
  • õppekäigu piirkonnas liikluskorralduse ja parkimisvõimaluste väljaselgitamine;
  • külastatavate asutuste lahtiolekuaegade ja piletihindade väljaselgitamine;
  • vajalikud kooskõlastused (avaldus tööandjale, töölähetus,  info tunniplaani koostajale  jms);
  • sõiduvahendi broneerimine;
  • osalejatele toitlustuse broneerimine;
  • info hankimine ja ettevalmistus teele jäävate vaatamisväärsuste tutvustamiseks;

Eelnevalt kogutud teadmised õppekäigu marsruudist ja külastatavast  ettevõttest muudavad õppekäigu  oluliselt huvitavamaks, sest tänu sellele saab õppija  palju rohkem aru õppekäigul nähtust ja kuuldust. Öeldakse: et sa näed, mida tead.

  • reisipiirkonna turismikaardi tundmaõppimine, et osata suunata bussijuhti ja jõuda sihtkohta;
  • õpitulemuste omandamiseks vajalike ülesannete koostamine ja materjali paljundamine;
  • ülesannete jaotamine õppijatele; eelnevalt selgitada kellel on rohkem eeldusi mõne ülesande jaoks (pildistamine, filmimine jms.);
  • eelinfo edastamine õppijatele ja kõikidele õppekäiguga seotud asjaosalistele (eelinfoleht).

    Enamik ettevalmistustöid jaotatakse õppijate vahel, sest maksimaalne õppimine toimub siis, kui:
  • indiviidid õpivad koos, meeskondadena;
  • kasutatakse õppijakeskseid õppemeetodeid.

Hea õppekäigu korraldamisel on õpetaja  ülesanne: suunab õppijaid oma õppimist juhtima ja tegutseb aktiivse meeskonnaliikmena.

Ettevalmistustööde soovituslik järjestus:

1. Õppijad koostavad 4-liikmeliste rühmadena ideekaarti külastatava/külastatavate ettevõtete kohta lähtudes õppekäigu eesmärgist/eesmärkidest. Ideekaartide kaitsmise ja arutelu käigus valitakse külastatav ettevõte/ ettevõtted.
Õppekäigu sihtkoha – külastatava ettevõtte - valik võib alata ka dialoogist, mis   võimaldab õpperühmal genereerida  ideid erinevate  turismettevõtete valikuks.

2. Õppijad koostavad 8-liikmelise meeskonna tööna õppekäigu programmi sh ajakava ja marsruudi. Rühmatööde esitluse ja arutelu käigus valitakse välja sobiv õppekäigu programm, mida vajadusel täiustatakse  või pannakse mitmest kokku reaalselt elluviidav programm.

3. Ülesannete jaotamine õpperühma liikmete vahel arvestades õppijate võimeid ja soove.

Vt  tabel: Ülesanded  õppekäigu ettevalmistamiseks

4. Ettevalmistusülesannete täitmine ja õpetajale esitlemine õppekäigu valmisolekule hinnangu saamiseks.

Eeltoodud ülesannete täitmisel võib õpperühm minna/sõita õppekäigule.

Ülesande ettevalmistaja on ka selle elluviija õppekäigul ja õpetaja on suunaja/abistaja rollis.

Ülesande täitja korraldab ka vastavad rahalised toimingud: toiduraha ja  muuseumi külastamise raha kogumine osavõtjatelt  ning vastavate arvete tasumine ettevõttes.
Soovitav on (probleemide vältimiseks) koostada vastav tabel kuhu kantakse makstud summad, mis   tõendatakse maksja ja raha vastu võtnud isiku allkirjaga.

VKHK õpilased Pokumaal pokukojas

Alammenüü

Design By Dotcomwebdesign.com Powered By CMSimple