Internetiturundus
Avaleht > Õppematerjal > Interneti tähtsus ettevõtte turundustegevuses

Interneti tähtsus ettevõtte turundustegevuses

Suur osa turismiettevõtte potentsiaalsetest ja olemasolevatest klientidest alustab oma vajadustele vastava toote / teenuse otsimist arvuti taha istudes ja klahve klõbistades või  klikkides. Sageli järgneb vajaliku informatsiooni leidmisele pakkumiste küsimine e-maili teel. Ka müügiläbirääkimisi on otstarbekam pidada elektronkirju ja neile lisatud faile vahetades. Tihti teeb klient ostuotsusegi ära enne, kui vahetult ettevõttesse minnakse ja selle töötajatega kohtutakse. Peale teenuse kasutamist jätkub sageli suhtlemine ettevõttega, kui kliendilt küsitakse või ta soovib ise anda tagasisidet. Paljud kliendid kirjeldavad oma muljeid ka erinevates foorumites, oma blogides, laevad avalikkusele vaatamiseks üles videosid ja fotosid jne. Kui klient on lülitatud ettevõtte klindiandmebaasi,  saadetakse talle e-posti teel uudiskirju, informatsiooni, eripakkumisi jne.

Tuntud autor Philip Kotler kirjutab oma raamatus “Kotleri turundus” (2002), et turundus muutub täielikult ja toimib peagi hoopis teiste põhimõtete järgi, kui see oli läinud sajandi lõpus. Ja seda just seoses interneti tormilise levikuga.

Seega on internet saanud oluliseks vahendiks potentsiaalsete klientide lülitamisel ettevõtte teenindusketti, müügitöös ning kliendisuhte hoidmisel ja pikendamisel. Kuid mitte ainult. Interneti kasutamise võimalusi on turundustegevuses teisigi.

Konkreetne ettevõte teeb oma valiku lähtudes äriplaanist ja tegevuse spetsiifikast, määratleb oma prioriteedid interneti kasutamisel. Philip Kotler toob ülalnimetatud raamatus “Kotleri turundus” ära soovitused, kuidas olla küberruumis edukas. Kotleri soovitused on järgmised:

  • Looge klientide andmebaas ja kasutage seda efektiivselt.
  • Looge endale selge pilt sellest, kuidas peaks firma kasutama internetti.
  • Reklaamige oma firmat teistel veebilehekülgedel.
  • Olge kergesti kättesaadavad ja reageerige tarbija vajadustele kiiresti.
  • Toodud soovitustest võib välja lugeda viiteid konkreetsetele turundusmeetmetele.
Internetiturundus