Turismisihtkoht ja vaatamisväärsus
Reisisihiks võib olla kuurort või linn või rahvuspark. Igal juhul on reisisihtkohal/ turismisisihtkohal kindlad tunnused: seal on midagi atraktiivset, seal on turismirajatised ja vajalik infrastruktuur. Eduka turunduse objektiks on aga täiuslikud külastuselamused. Turismisihtkohti jaotatakse kaheks: - looduslikud (loomulikul teel kujunenud); - inimese rajatud kohad.
Sihtkoha valikut mõjutavad tegurid on:
1. Koha tuntus ja turvalisus, palju vaatamisväärsusi, hea kliima (nt. Miami) 2. Erilised loodusolud, erinev kultuur ja sotsiaalsed olud ( nt. Norra – loodusturismi maa, India kontrastide maa) 3. Madal hinnatase ja head ostuvõimalused (nt. Eesti) 4. Ligipääsetavus erinevate transpordivahenditega, head ja sujuvad transpordiühendused (nt. Saksamaa) 5. Majutus- ja toitlustusettevõtete rohkus ja tase (nt. Prantsuse köök või Ungari veinikeldrid, aga ka kõik Vahemere turismilinnad ning Euroopa suurlinnad) 6. Vaba aja veetmise võimalused ( restoranid, teatrid, kasiinod, kaubamajad, tervisekeskused, ilusalongid)
Vaatamisväärsuseks võib olla nii muuseum, restoran, uhke hotell, kanjon, põlispuu, rändrahn, pankrannik Levinud on ka nimetus huviväärsus
Vaatamisväärsuseid liigitatakse 2 kategooriasse:
1) looduslik ja inimkätega loodud atraktsioon
2) sündmus ja koht
Inglisekeelne mõiste attraction hõlmab veidi suuremat tähendust kui lihtsalt vaatamisväärsus, seal sisaldub ka külgetõmbetegur.
|