Avaleht > Turismisihtkoht ja vaatamisväärsus

Turismisihtkoht ja vaatamisväärsus

 

Reisisihiks võib olla kuurort või linn või rahvuspark.
Igal juhul on reisisihtkohal/ turismisisihtkohal kindlad tunnused: seal on midagi atraktiivset, seal on turismirajatised ja vajalik infrastruktuur. Eduka turunduse objektiks on aga täiuslikud külastuselamused.
Turismisihtkohti jaotatakse kaheks:
- looduslikud (loomulikul teel kujunenud);
- inimese rajatud kohad.


Sihtkoha valikut mõjutavad tegurid on:

1. Koha tuntus ja turvalisus, palju vaatamisväärsusi, hea kliima (nt. Miami)
2. Erilised loodusolud, erinev kultuur ja sotsiaalsed olud ( nt. Norra – loodusturismi maa, India kontrastide maa)
3. Madal hinnatase ja head ostuvõimalused (nt. Eesti)
4. Ligipääsetavus erinevate transpordivahenditega, head ja sujuvad transpordiühendused (nt. Saksamaa)
5. Majutus- ja toitlustusettevõtete rohkus  ja tase (nt. Prantsuse köök või Ungari veinikeldrid, aga ka kõik Vahemere turismilinnad ning Euroopa suurlinnad)
6. Vaba aja veetmise võimalused ( restoranid, teatrid, kasiinod, kaubamajad, tervisekeskused, ilusalongid)

Vaatamisväärsuseks võib olla nii muuseum, restoran, uhke hotell, kanjon, põlispuu, rändrahn, pankrannik
Levinud on ka nimetus huviväärsus

Vaatamisväärsuseid liigitatakse 2 kategooriasse:

1)      looduslik ja inimkätega loodud atraktsioon

2)      sündmus ja koht

Inglisekeelne mõiste attraction hõlmab veidi suuremat tähendust kui lihtsalt vaatamisväärsus, seal sisaldub ka külgetõmbetegur.

Eesti turismigeograafia
Home Home