Turismiettevõtte siseturundus
Avaleht > Mõiste ja tähtsus

Mõiste ja tähtsus

Siseturunduse mõiste ja tähtsus

(kuula audioloenguna)

Turismis on inimesed üheks kõige tähtsamaks turundusvahendiks, sest turismimajandus on palju enam sõltuv inimressurssidest kui teised majandusharud. Turismiettevõttes on iga töötaja turundajaks (osaajaga turundaja – part-time marketer) ning see tähendab, et iga töötaja peab teadma ka oma vastavat rolli ja ülesandeid.

Turismiettevõtetes on turunduseesmärkideni jõudmisel kõige suurem osa personalil ning seetõttu tuleb kõike töötajatega seonduvat vaadelda turunduse vaatevinklist. Seetõttu on turundusmeetmestikku kindlasti vajalik lisada töötajaid puudutavate ülesannete valdkond ehk siseturundus.

Siseturundus algab sellest, et tunnustatakse töötajaid kui ettevõtte sisekliente ja siseturgu kui ettevõtte esmast turgu.

Siseturundus on eduka välisturunduse üheks oluliseks eedluseks. Kliendikeskse hoiakuga, sõbralik, hoolitsev, abivalmis, heade teadmiste ja oskustega personal aitab kaasa ettevõtte imago loomisele ja peamise eesmärgi – klientide rahulolu saavutamisele.

Siseturunduse tähelepanu keskmeks turismiettevõttes on töötajate klienditeadlikkuse ja kliendile orienteerituse arendamine. Välisklientidele suunatud eesmärkide saavutamine on võimalik vaid siis, kui kontaktpersonal käitub nii, et klientide ootused teenuse kvaliteedi osas kas täidetakse või ületatakse.

Töötajat, kelle töö kvaliteet sõltub kellegi teise töö kvaliteedist, käsitletakse kui ettevõtte siseklienti. Välisklientide teenindamise kvaliteet on sõltuvuses ettevõttesisestest suhetest ja koostööst. 

Siseturunduse ülesanne on kujundada eranditult kõigis ettevõtte töötajates klientidele orienteeritud hoiak.

Siseturunduse all mõeldakse turundustoiminguid, millega mõjutatakse töötajaid nii, et need on motiveeritud tegema tööd parimal võimalikul viisil.

Õnnestunud siseturunduse nähtavaks väljenduseks on töötajate rahulolu ja ühine püüdlemine ettevõtte eesmärkide ja kliendi rahuolu saavutamise poole.

Siseturundus on turismiettevõttes tulemuslik siis, kui organisatsiooni struktuur on siseturundust toetav ning kui juhtkond  mõistab, tähtsustab ja aktiivselt toetab siseturunduse tegevusi. Kui juhid on eestvedajateks töötajate suhtumiste ja teenindusvalmiduse juhtimisel ning kui ettevõttes juhitakse tõhusalt suhtlust e. kommunikatsiooni (kõik töötajad omavad asjakohast informatsiooni selleks, et nad oleksid võimelised täitma oma ülesandeid sise-  ja välisklientide teenindamisel).

 Siseturunduse kolmeks peamiseks tasandiks on:

  • Ettevõtte teeninduskultuuri ja klienditeadlikkuse arendamine.
  • Teeninduskultuuri, klienditeadlikkuse ja teenindusele orienteerituse säilitamine töötajate hulgas.
  • Uute toodete, teenuste ja turundustegevuste tutvustamine töötajatele.
Turismiettevõtte siseturundus