Teenindaja töö tehnika
Teenindaja (kelner, ettekandja) töös on välja kujunenud mitmed tehnilised võtted, mis hõlbustavad tööd, muudavad tööprotsessi efektiivseks ja ohutuks ning tagavad hügieenilisuse.
Teenindaja kasutab toidunõude kandmiseks vasakut kätt (1 toidunõu ka paremas käes). Parema käega asetab teenindaja toidunõu kliendi ette lauale.
Taldrikteeninduse puhul serveeritakse toit kliendile tema paremal poolt. Vaagenteeninduse puhul toimub toidu serveerimine kliendi vasakult poolt.
Teenindaja põhitööd:
-
klientide teenindamine - tellimuse vastuvõtmine, arveldamine;
-
roogade ja jookide serveerimine;
-
puhaste nõude poleerimine;
-
kasutatud nõude koristamine;
-
laudade pühkimine;
-
laudlinade vahetamine.
Teenindamise on reeglid selleks, et teenindada klienti võimalikult kiiresti, ohutult ja teda vähem häirides.
Teenindusreeglites on lahkarvamusi nagu igas teises valdkonnas ning kelneril tuleb lähtuda kliendi mugavusest ja teenindamise ladususest.
Järgnevad reeglid on teenindaja jaoks tema teiseks minaks.
Külalisest vasakult
-
Esitletakse vaagnaid, pudeleid.
-
Serveeritakse vaagnatelt lusika ja kahvliga.
-
Hoitakse vaagnaid kui külalised end ise teenindavad.
-
Serveeritakse salatit, kui seda pakutakse kõrvalroana.
-
Serveeritakse leiba leivataldrikutele.
-
Puhastatakse laud leivaraasukestest.
Külalisest paremalt
-
Asetatakse ja koristatakse taldrikuid.
-
Täiendatakse või vahetatakse söögiriistu.
-
Täiendatakse või koristatakse joogiklaase.
-
Esitletakse pudelit ja kallatakse jooke.
-
Asetatakse arve lauale.
-
Ulatatakse kinnine menüü.
Kuid igal reeglil on erandid
-
Nurgalaudades, näiteks ei ole alati võimalik täita serveerimisreegleid. Sellisel puhul teenindatakse külalisi neid võimalikult vähe segades.
-
Ristkülikukujulise laua taga seistakse laua otsas:
-
Et tegutseda kõrvallaual, nii et külaline näeb, mida tehakse ja kuidas serveeritakse
-
Et avada veinipudelit
-
Et rääkida külalistega aidates neid menüü lugemisel või võtta vastu tellimusi.
Alamenüü |