Lauas teenindamise üldreeglid
- Teenindajate puhul on tähtis nii kõnnak kui ka keha- ja peahoiak. Nad peavad seisma sirgelt ja liikuma graatsiliselt; jooks ja kiirkõnd ei ole lubatud (see võib häirida külastajaid).
- Toidu elegantseks serveerimiseks peab kelner võtma sobiva kehahoiaku: jääd seisma umbes 15 cm kliendi toolist, parem jalg ees ja keha puusast kergelt paremale pööratud ning langetama veidi parema õla, et asetada taldrik korrektselt paremalt poolt.
- Kui lauanõudel on ettevõtte logo, siis peab see jääma otse kliendi vastu (kell 12.00).
- Asetades kliendi ette puhta kuuma või külma taldriku, tuleb jälgida, et pöial ei puudutaks taldriku pealispinda.
- Kuumad toidud taldrikul serveeritakse salvräti abil. Klienti tuleb hoiatada, kui kuum on serveeritav roog.
- Serveerimise eel tuleb kattetaldriku abil, millele on heli summutamiseks laotatud salvrätt, korjata laualt mittevajalikud söögiriistad või tarviduse korral lisada neid samal viisil.
- Puhtad klaasid ja tassid hoitakse salvrätikuga kaetud kandiku peal, klaasisuu allpool.
- Hügieeni mõttes tohib nuge, kahvleid ja lusikaid puudutada ainult varrest.
- Puhtad söögiriistad viiakse lauda ja koristatakse salvrätikuga kaetud taldriku peal.
- Pearoa serveerimisel asetatakse taldrik kliendi ette nii, et peakomponent jääks kella poole viie või viie suunas.
- Naistele serveeritakse tavaliselt esimesena.
- Kui lõuna on kellegi auks, serveeritakse aukülalisele muidugi esimesena. Teistel juhtudel määrab järjestuse külalise vanus ja staatus. Vanematele ja esilekerkivamatele külalistele serveeritakse kõigepealt.
- Peremehele serveeritakse pärast tema külalisi.
- Kui lauas on lapsed, serveeritakse neile rahu säilitamiseks nii kiiresti kui võimalik.
|