Iseseisev töö
Ülesanne 1. 1. Palun lugege läbi näitest uurimustöö eesmärk, ülesanded ja metoodika kirjeldus ning uurimustöös kasutatud intervjuu küsimused 2. Palun analüüsige intervjuu intervjuu küsimuste vastavust uurimustöö eesmärgile, kas nende küsimuste abil on võimalik koguda piisavalt andmeid? 3. Palun täiendage, parandage vajadusel intervjuu küsimusi.
Näide: Katkendid uurimustöö sissejuhatusest
Teema ”Rahvaraamatukogu lasteteenindus: Tallinna Keskraamatukogu ja Helsingi Linnaraamatukogu lasteteeninduse võrdlus”.
Uurimustöö eesmärk on analüüsida ja võrrelda Tallinna Keskraamatukogu ja Helsingi Linnaraamatukogu lasteteenindust, anda soovitusi Tallinna Keskraamatukogu lastetöö edendamiseks ning välja töötada rahvaraamatukogu eduka lasteteeninduse mudel.
Eesmärgi täitmiseks püstitati järgnevad ülesanded: analüüsida rahvusvaheliste erialaorganisatsioonide tegevust laste lugemisuuringute läbiviimise, laste lugemisoskuse ja infokirjaoskuse arendamise ning laste raamatukoguteeninduse korraldamise aspektidest; koguda andmeid, analüüsida ja võrrelda Tallinna Keskraamatukogu ja Helsingi Linnaraamatukogu lasteteenindust aastatel 1999-2003; teha järeldusi ja pakkuda välja lahendusi Tallinna Keskraamatukogu lasteteeninduse paremaks koordineerimiseks ja efektiivsemaks korraldamiseks, laste lugejakoolituse läbiviimiseks ning laste lugemisoskuse ja infokirjaoskuse arendamiseks.
Käesoleva uurimustöö uurimisobjekt on rahvaraamatukogu lasteteenindus
Uurimustöö empiiriline uuring on läbi viidud võrdleva näidisjuhtumi meetodit (comprative case studies) kasutades. Meetodi kasutamise aluseks on võetud G.E. Gormani käsiraamat “Qualitative research for the information professional. A practical handbook”. Võrdleva näidisjuhtumi meetodi rakendamiseks kogus uurimustöö autor statistilisi andmeid Tallinna Keskraamatukogu ja Helsingi Linnaraamatukogu kohta ning viis läbi süvaintervjuu erialaspetsialistidega.
Näide: Intervjuu küsimused
1. Mida te mõistate lastetöö all rahvaraamatukogus? 2. Mis on rahvaraamatukogu lasteteeninduse eesmärgid? 3. Kuidas on paigutatud lastekirjandus raamatukogu fondis ja mis põhimõttel on selline paigutamise viis aluseks võetud? 4. Kas keskkogus ja harukogudes on eraldi ruum lastele - nn. lasteosakond? 5. Milliseid teenuseid raamatukogu pakub lastele? 6. Milliseid üritusi ja kui tihti korraldatakse lastele? 7. Kuidas toimub koostöö koolide, lasteaedade, lapsevanematega? 8. Kas korraldadakse lastele näitusi (raamatunäitused, kunstinäitused, laste omaloomingu näitused)? 9. Kas lastele antakse välja ajakirja, infolehte, soovitusnimestikke? 10. Millised olid suuremad lugemist toetavad projektid lastele 1999.-2003. aastal? 11. Kas teie raamatukogus on eraldi inimesed lastetöö peal, nn. lastetöötajad? 12. Kas on eraldi peaspetsialist kogu süsteemi peale? 13. Kas tegeletakse infokirjaoskuse õpetamise, edendamisega? 14. Kas ja kuidas tegeletakse eraldi lugemisoskuse edendamisega?
|