Avaleht > Lauas teenindamise üldreeglid

Lauas teenindamise üldreeglid

  1.  Teenindajate puhul on tähtis nii kõnnak kui ka keha- ja peahoiak. Nad peavad seisma sirgelt ja liikuma graatsiliselt; jooks ja kiirkõnd ei ole lubatud (see võib häirida külastajaid).
  2. Toidu elegantseks serveerimiseks peab kelner võtma sobiva kehahoiaku: jääd seisma umbes 15 cm kliendi toolist, parem jalg ees ja keha puusast kergelt paremale pööratud ning langetama veidi parema õla, et asetada taldrik korrektselt paremalt poolt.
  3. Kui lauanõudel on ettevõtte logo, siis peab see jääma otse kliendi vastu (kell 12.00).
  4. Asetades kliendi ette puhta kuuma või külma taldriku, tuleb jälgida, et pöial ei puudutaks taldriku pealispinda.
  5. Kuumad toidud taldrikul serveeritakse salvräti abil. Klienti tuleb hoiatada, kui kuum on serveeritav roog.
  6. Serveerimise eel tuleb kattetaldriku abil, millele on heli summutamiseks laotatud salvrätt, korjata laualt mittevajalikud söögiriistad või tarviduse korral lisada neid samal viisil.
  7. Puhtad klaasid ja tassid hoitakse salvrätikuga kaetud kandiku peal, klaasisuu allpool.
  8. Hügieeni mõttes tohib nuge, kahvleid ja lusikaid puudutada ainult varrest.
  9. Puhtad söögiriistad viiakse lauda ja koristatakse salvrätikuga kaetud taldriku peal.                                                                                                            
  10. Pearoa serveerimisel asetatakse taldrik kliendi ette nii, et peakomponent jääks kella poole viie või viie suunas.                                                                        
  11. Naistele serveeritakse tavaliselt esimesena.
    • Kui lõuna on kellegi auks, serveeritakse aukülalisele muidugi esimesena. Teistel juhtudel määrab järjestuse külalise vanus ja staatus. Vanematele ja esilekerkivamatele külalistele serveeritakse kõigepealt.
    • Peremehele serveeritakse pärast tema külalisi.
    • Kui lauas on lapsed, serveeritakse neile rahu säilitamiseks nii kiiresti kui võimalik.
Design By Dotcomwebdesign.com Powered By CMSimple