Klienditeekond 
Teenindust  toitlustusettevõttes vaadeldakse kui klienditeekonda, mis hõlmab kogu ajaperioodi alates kliendi esimesest kokkupuutepunktist või kontaktivõtmisest ettevõttega kuni tema eemaldumiseni ettevõtte teenindussuhtluse mõjuväljast. Klienditeekonna toitlustusteenuste pakkumisel võib jagada järgmistesse etappidesse:
- Päring - koduleheküljega tutvumine, laudade broneerimine interneti teel, telefonile vastamine, pakkumise võtmine, läbirääkimine, tellimuse kinnitamine.
 - Vastuvõtt - klientide tervitamine, lauda juhatamine, menüüde ulatamine.
 - Tellimuse vastuvõtmine ja klientide nõustamine - toitude ja jookide tutvustamine, soovitamine.
 - Jookide ja toitude serveerimine.
 - Arveldamine - küsimine koos või eraldi maksmise kohta, arve vormistamine, sularaha- ja kaardimaksetehingud, voutšerid.
 - Klientide ärasaatmine - tagasiside küsimine, klientide tagasikutsumine ettevõttesse.
 - Järeltegevused - info saatmine uute teenuste ja toodete kohta, tagasiside.
 

Joonis 9.1. Klienditeekond
Iga klient ootab head teenindamist, kõrget teeninduskultuuri. Tema kogetav teenindamiskvaliteet oleneb neljast põhitegurist:
- tehnilisest kvaliteedist (asukoht, ruumide sisekujundus, toidu kvaliteet, laudade eelkatted jne);
 - tegutsemise kvaliteedist (teenindajate professionaalsusest, sõbralikkusest, kliendi probleemide lahendamisest jne);, 
 - teistest klientidest;
 - kaudsetest teguritest (juhtimiskultuurist, koostööpartneritest jne).