Toitlustusteenuseid kujundavad trendid

Inimesed muutuvad, muutuda võivad nende vajadused, soovid, väärtushinnangud, võimalused. Sellega seoses muutuvad ka toitlustusteenuseid kujundavad trendid.

Üldiselt valitsevaks trendiks on kliendikesksus – personaalne teenindus, tähelepanu pööramine igale kliendile.

Praegu avaldavad Euroopas uute klienditrendide tekkele mõju järgmised tegurid:
Professor Gianfranco Nobis (Bournemouth University – UK) näited hotellide ja restoranide juhtide seminaril 2007.a. Tallinnas trendide muutumisest Euroopas:
Kaks viimast trendi lubavad tööjõukulusid vähendada 11 - 12%. Restoranis tööjõukulu kõige suurem köögis, selle vähendamine majanduslikult kasulik. Nende trendidega ei pääse turule vanade toiduvalmistamistraditsioonidega riikides, näiteks Prantsusmaal ja Itaalias,   küll aga võib edukas olla Saksamaal, ¦veitsis, ka UK-s.
Clayton W. Barrows – New Orleansi Ülikooli professori loeng toitlustuse trendidest USA-s (tõlgitud ajakirjast Vitriini).
Toitlustusettevõtete külastajate uuringud näitavad, et: