Raport on kogemusliku õppimise meetod. Raport aitab keskenduda läbielatule ja seda süsteemselt esitada. Meetod eeldab, et esmalt tuleb hankida kogemus. See võib olla mistahes kogemus: millegi läbielamine, õppekäik, mingi töö tegemine jne. Hiljem kogetut analüüsitakse. Võetakse aeg maha, peatutakse ja mõeldakse, mis see oli, milline tähendus sündmusel õppija jaoks on ja mida sellest õpiti. Raporti meetodi puhul kasutatakse läbikirjutamist.
Meetod on kasulik, kuna:
Meetodi rakendamine
Raporteid võib koostada praktilise õppe kohta koolis või ettevõttes, projektitööde kohta, õppekäikude kohta jne.
Raporti struktuur võib olla õppija poolt määratletud, vajadusel võib õpetaja selle lähteülesandes anda (otstarbekas näiteks praktikaraportite puhul, et praktikal saadud kogemust süsteemselt esile tuua, praktikate kaitsmist tõhustada).
Raporti koostamise hõlbustamiseks on õppijal kasulik teha märkmeid või pidada päevikut. See aitab detailsemalt ja rohkem informatsiooni talletada ja hõlbustab hilisemat analüüside tegemist.
Raporti koostamisele järgneb kogemuste jagamine grupis või klassis. Selleks viiakse läbi raporti esitlus, millele järgneb kaaslaste küsimustele vastamine.
Õppimise seisukohalt parim, kui õppijad saavad vastastikku raportitele hinnanguid anda. Üksteise raportite lugemine ja analüüsimine võimaldab õppijatel kogemust võrrelda ja tekitab küsimusi.
NB!
Raport ei ole pelgalt kirjeldus, see peab kindlasti sisaldama analüüse
ja hinnanguid, ka õppijale endale (mida ma õppisin jne).