Hüdraulika on vajalik osa auto mehhanismide juures, hüdraulikat kasutatakse väga paljudes
kohtades. Ühe lihtsama näitena võime tuua töökojas oleva hüdraulilise tungraua. See hõlbustab
tööd, ning muudab selle palju kiiremaks. Hüdraulilisi seadmeid on üldjuhul mugav kasutada,
ning nende kasutamine on üpriski lihtne, see säästab palju aega. Autodes on hüdraulikat
kasutatud näiteks amortisaatorites, roolivõimendis, jahutussüsteemis ning ka õlitussüsteemis.
Põhimõtteliselt igal pool kus toimub vedelike abil tehtud töö.
Hüdraulika kasutamine õlitussüsteemis mängib tähtsat rolli, kuna õlitussüsteem on vajalik
pindade kulumise vähendamiseks, samuti on õlitussüsteemil ka roll pindade jahutamises ja
puhastamises liigsetest abrasiivosakestest. Hüdraulika on õlitussüsteemis väga tähtsal kohal,
tänu õlipumbale pumbatakse õli edasi, tekib hüdrauliline õli liikumine, mis õlitab, jahutab ja
puhastab pindasid. Ilma hüdraulikata oleks õlitussüsteemi toimimine raskesti ettekujutatav.
Selleks, et õlitussüsteem toimiks, tuleb aeg-ajalt seda hooldada. Vajalik on õli taseme ja
temperatuuri jälgimine, samas tuleb kindlal perioodil ka tähelepanu pöörata õlifiltrile.
Kuna õlitussüsteem on jahutamisel sekundaarne, siis peamine jahutuse osa ongi
jahutussüsteem. Tänapäeval kasutatakse auto mootori jahutamiseks kindlaid vedelike
(tosoolid, antifriisid). Seetõttu on ka jahutussüsteem hüdrauliline. Jahutussüsteemi ja
õlitussüsteemiga võib tõmmata paralleele, kuna mõlema ülesanne on vedelike liikuma
panemine teatud kanalites ja voolikutes. Jahutusvedeliku paneb liikuma veepump, ning selleks,
et seda õigesti reguleerida, on termostaat, mille klapp avaneb siis kui temperatuur tõuseb
vastava kraadina. Selle abil muudetakse juhutussüsteemi ringlust (on suur ja väike ringlus).
Jahutussüsteem aitab hoida auto mootori temperatuuri ühtlasel tasemel.
Ka amortisaatorites kasutatakse õli, selleks et vähendada auto sõidul ebamugavust tekitavat
liikumist, vibreerimist ja igasugust võnkumist. Amortisaator on üpriski lihtsa ehitusega, sildindris
olev õli liigub üles ja alla vastvalt kolvi poolt tekitatud jõule (mida omakorda tekitab auto
võnkumine). Näiteks üle konaruste sõites see summutab auto võnkumist. Täpsemalt siis
amortisaatori silindris olev kolb surub õli vastvalt siis selle keskel olevast avast sisse või välja,
olenevalt jõust, mida auto liikumine tekitab. Selline õli hüdrauliline liikumine muudab autosõidu
palju sujuvamaks.
Roolivõimendi abil on auto rooli palju lihtsam keerata. Sselle töö hõlbustab hüdraulika.
Hündropump pumpab õli läbi rooli all asuva klapi, mis avaldab vastavat survet paremale või
vasakule poole pöörates. Olenevalt siis rooli asendist. Surve all olev õli tekitab hüdraulilise jõu,
mis hõlbustab rooli keeramist märgatavalt.