VangS § 21 lg 1 kohaselt võib juhul, kui kinnipeetav ei täida VangS või VSKE nõudeid või paneb toime uusi õiguserikkumisi, kinnipeetava ümber paigutada avavanglast kinnisesse vanglasse. Kinnipeetava ümberpaigutamine avavanglast kinnisesse vanglasse on lubatud ka siis, kui see on vajalik vangistuse täideviimise eesmärkide saavutamiseks (VangS § 21 lg 1). VSKE § 25 kohaselt paigutatakse kinnipeetav avavanglast või kinnise vangla avavanglaosakonnast kinnisesse vanglasse avavangla direktori või avavanglaosakonnaga kinnise vangla direktori põhjendatud taotlusel. Taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsustab Justiitsministeerium (VSKE § 25). Seega tuleb leida, et avavanglasse paigutamise eeldused – õigusrikkumiste kordasaatmine või vangistuse eesmärkide täideviimine, ei ole täidetud – vähemalt ei anna kaasuse andmed alust oletada, et vangla oleks hinnanud, et kinnipeetava vangistuse eesmärkide saavutamise seisukohalt oleks vajalik kinnipeetav kinnisesse vanglasse paigutada. Samuti on kaasuse andmetest näha, et uut õigusrikkumist ei ole kohases menetluses tuvastatud.
Vangla direktoril on õigus kinnipeetav distsiplinaar-, väärteo- või kriminaalmenetluse ajaks ajutiselt paigutada kinnise vangla avavanglaosakonnast sama vangla kinnisesse osakonda (VSKE § 261 lg 1). Ajutise ümberpaigutamise otsus vormistatakse käskkirjana ja sellest teavitatakse koheselt Justiitsministeeriumi (VSKE § 261 lg 2). Antud juhul ei ole käskkirja vormistatud. Seega on kinnipeetava kinnisesse osakonda paigutamine toimunud õigusvastaselt.