VSKE § 57
lg 4 kohaselt võib vahistatu pakiga saada üks kord kahe kuu jooksul kuni
kümme kilo asju. VSKE
§ 741 p 1—7 kohaselt võib vahistatule pakis saata
järgmised esemed: 1) riideesemed ja jalanõud; 2) küünelõikur ja kamm;
3) kirjatarbed, sealhulgas paberid, kirjutusvahendid, ümbrikud, margid,
postkaardid; 4) raamatud, perioodilised väljaanded, õigusaktid;
5) religioosne sümboolika; 7) fotod. VSKE § 75
lg 1 kohaselt esitab paki toonud isik esitab taotluse VSKE
lisas 6 toodud taotluse koos pakiga vanglaametnikule. Paki toonud isiku
juuresolekul kontrollib ametnik paki sisu ja kaalu, annab taotluse ühele
eksemplarile allkirja paki vastuvõtmise kohta ning tagastab taotluse paki
toojale (VSKE
§ 75 lg 1). VSKE § 61
lg 2 kohaselt koostatakse kinnipeetava juurde kambrisse või tuppa ning
lattu hoiule antavatest asjadest ühtne nimekiri, millest peab nähtuma, kas asi
on kinnipeetava käes või laos. Seega oleks pidanud kontaktisik vahistatule paki
kätte andmisel ka vastavasse nimekirja muudatused korrektselt tegema. Antud
kaasuse puhul on näha, et vangla ei ole oma kohustusi korrektselt täitnud, jättes
kambrikaardile märkimata kõik asjad, mis vahistatule saabusid.
Läbiotsimise käigus on ametnikel keeruline tuvastada,
kas kambrikaardile kantu on õiguspärane. Hilisemalt läbiviidud distsiplinaarmenetluse
käigus oleks vanglal olnud võimalus kontrollida kambrikaardi kannete õigsust.
Kuna vangla seda ei teinud, tuleb leida, et vangla ei ole
distsiplinaarmenetluse läbiviimisel uurinud välja kõik asja otsustamisel
tähtsust omavaid asjaolusid (HMS § 6) ning see menetlusviga viis sisuliselt
õigusvastase otsustuseni (HMS § 58).
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License. R.Sults ja S.Põllumäe 14.04.2008