2.3. Rühmatööde teemad
- Isikute kaasamine päästetöödele ja tasu maksmine. Töörühm selgitab välja, kuidas on senise praktika kohaselt toimunud inimeste kaasamine päästetöödele, keda on kaasatud, mida on kaasamise otsustamisel kontrollitud ning kuidas kaasamise otsustus on vormistatud. Töörühm selgitab välja, kuidas toimub halduspraktikas päästetöödel osalenud isikute arvestus ja isikutele tasu maksmine. Töörühm selgitab välja, milliseid haldusjuhendeid, näidiseid ja vorme on päästeasutused inimeste kaasamise ja tasu maksmise kohta koostanud.
- Tehnika kaasamine päästetöödele ja kulu hüvitamine. Töörühm selgitab välja, kuidas on senise praktika kohaselt toimunud tehnika kaasamine päästetöödele, millist tehnikat on kaasatud, mida kaasamise otsustamisele arvesse võetud ja kontrollitud ning kuidas kaasamise otsus on vormistatud. Töörühm selgitab välja, kuidas toimub halduspraktikas päästetöödele kaasatud tehnika arvestus ning tehnika kasutamise kulu hüvitamine. Töörühm selgitab välja, millised haldusjuhendeid, näidiseid ja vorme on päästeasutused tehnika kaasamise ja kulu hüvitise maksmise kohta koostanud.
- Materjalide ja ainete kasutamine ning kulu hüvitamine. Töörühm selgitab välja, kuidas on senise praktika kohaselt toimunud ainete ja materjalide kasutamine päästetöödel, milliseid materjale ja aineid on päästetöödel kasutatud, mida on kasutamise otsustamisel arvesse võetud ja kontrollitud ning kuidas kaasamise otsus on vormistatud. Töörühm selgitab välja, kuidas toimub halduspraktikas päästetöödel kasutatud materjalide ja ainete arvestus ja kulude hüvitamine. Töörühm selgitab välja, milliseid haldusjuhendeid, näidiseid ja vorme on päästeasutused ainete ja materjalide kasutamise ja kulude hüvitamise kohta koostanud.
- Sündmuskoha valve tagamine. Töörühm selgitab välja, kuidas päästetööde juht korraldab sündmuskoha valve nii päästetööde ajal kui ka peale päästetööde lõpetamist, milliseid korraldusi ta annab politseile ja vara omanikule. Eraldi käsitletakse, kuidas see on korraldatud liiklusõnnetuste korral. Töörühm selgitab välja, milliseid haldusjuhendeid, näidiseid ja vorme on päästeasutused sündmuskoha valve tagamise kohta koostanud.
- Tuleohtusülevaatuse läbiviimine. Töörühm selgitab välja, kuidas tuleohutusülevaatust planeeritakse ja millistel ajenditel tuleohtusülevaatust läbi viiakse, kuidas objekti valdajat sellest informeeritakse, kuidas tuleohutusülevaatus läbi viiakse (sh objekti valdaja juuresolek selgituste võtmine) ja millised dokumendid selle käigus vormistatakse.. Töörühm kogub vähemalt ühe näite igast päästeasutusest – kui võimalik – paikvaatluse või tunnistaja ütluse või menetlusosalise seletuse või eksperdi arvamuse protokollimise kohta. Töörühm selgitab välja, milliseid haldusjuhendeid, näidiseid ja vorme on päästeasutused tuleohutusülevaatuse läbiviimise kohta koostanud.
- Ettekirjutuse koostamine ja vormistamine. Töörühm selgitab välja, kuidas päästeasutused on korraldanud oma tuleohutusjärelevalve raames tehtavate ettekirjutuste (enne 01.juulit 2004.a ka otsuste) koostamise ja vormistamise. Töörühm kogum päästeasutustest vormi ja vähemalt ühe näidise ettekirjutuse (ja otsuse kohta). Soovitav on koguda kaks näidist ajalise intervalliga; nt ettekirjutust 2000.a ja 2004.a. Töörühm toob välja ettekirjutuste erinevused ja sarnasused ning analüüsib ettekirjutuste vastavust andmise ajal kehtinud õigusele (enne 01.juulit 2004.a oli ka päästeseaduses sätestatud ettekirjutuse vorminõuded; nüüd tuleb lähtuda ainult HMS § 55—57).
- Haldussunni rakendamine järelevalvemenetluses. Töörühm selgitab välja, kas päästeasutused on rakendanud haldussundi (sunniraha, asendustäitmine) oma ettekirjutuste ja otsuste täitmiseks. Alates 01.juulist 2004.a volitab päästeseadus edasilükkamatutel juhtudel kasutama ka füüsilist jõudu järelevalve läbiviimiseks. Töörühm kontrollib, kas halduspraktikas on kasutatud järelevalve raames tõkendi paigaldamist või asja pitseerimist (takistamaks töö, seadme või objekti kasutamise jätkamist) või ise kõrvaldanud tõkkeid (lõhkunud uksi, seinu vms. Töörühm kogub igast päästeasutusest – kui võimalik – vähemalt ühe näite haldussunni rakendamise kohta, võrdleb neid omavahel ning võrdleb AtSS sätetega. Töörühm selgitab välja, milliseid haldusjuhendeid, näidiseid ja vorme on päästeasutused haldussunni rakendamise kohta koostanud.
Kui töörühm ei leia väljapakutud teemade hulgast endale sobivat, siis võib ta ise sõnastada enda jaoks aktuaalse teema. Muu teema valik tuleb eelnevalt õppejõuga kooskõlastada, et tagada teema vastavus loengukursuse sisule ja eesmärgile. Oluline on, et teema oleks Teile endale tööalases praktikas kasulik.
|